نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ماری جوآنا منجر به بیماری قلبی می شود

به گزارش سینا پرس اصفهان، محققان دانشگاه گوئلف به بزرگسالان جوانی که مصرف کننده ماری جوآنا، ماده مخدر غیر قانونی هستند هشدار می دهد ممکن است در آینده به بیماری قلبی مبتلا شوند.

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی کریستین چئونگ، 35 فرد بین سنین 19 تا 30 سال را بررسی کردند که نیمی از این افراد مصرف کننده دائمی ماری جوآنا بودند. این تیم با استفاده از سونوگرافی به سنجش تصلب شریان، عملکرد عروقی و میزان انبساط شریان ها با عبور جریان خون پرداختند و دریافتند که تصلب شراین در مصرف کنندگان ماری جوآنا بیشتر از افراد سالم است.

این همان واکنشی است که در افراد مصرف کننده سیگار و تنباکو نیز رخ می دهد. برخلاف ماری جوآنا، محققان تحقیقات بسیار زیادی در مورد چگونگی تغییر رگ های خونی قلب و عروق در اثر مصرف سیگار انجام داده اند. 

این تیم به کاهش جزئی عملکرد قلب، یا نحوه حرکت قلب در میان مصرف کنندگان ماری جوآنا در مقایسه با افراد سالم اشاره کرد. همچنین تفاوت های مشابهی را در افراد سیگاری و غیر سیگاری کشف کردند. هر چند، این گزارش تغییر محسوسی را در عملکرد عروقی نشان نمی داد و برای نویسندگان این مطالعه نیز حیرت آور بود.

چوآنگ گفت: ما هنوز نمی دانیم چرا هیچ تفاوت محسوسی در عملکرد عروقی مصرف کنندگان ماری جوآنا مشاهده نمی شود. با مطالعه پیشینه افراد سیگاری مشاهده می کنیم که عملکرد عروقی در افراد معتاد به سیگار بسیار کاهش یافته است، گرچه این امر در مورد افراد جوان تری که اعتیاد به مصرف سیگار دارند صادق نیست. این یافته ها ثابت می کند که مصرف ماری جوآنا با علائم نامحسوس و دقیق تری همراه است که توانایی قلب را برای عملکرد صحیح تغییر می دهد.

 

منبع: study Finds 
مترجم: سعیده سورانی

خروج از نسخه موبایل