مراحل قبل از ازدواج باید رعایت شود

به گزارش سیناپرس اصفهان ندا هوشیار روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: در جامعه امروزی به علت گستردگی روابط و پیچیدگی آنها، روند شکلی ازدواج نیز دستخوش تغییراتی شده است هرچند روش سنتی نیز در جای خود با برجاست اما هر کدام از این روش ها، مزایا و معایب مختص به خود را دارد.

هوشیار اضافه کرد: اصولاً در ازدواج به روش سنتی همه مسائل سریع اتفاق می افتد و به خاطر قراردادن یک سری چهارچوب ها از طرف خانواده ها، شناخت کافی کمتر حاصل می شود اما در ازدواج های مدرن دو طرف ازدواج زمان بیشتری برای شناخت و شکل گیری رابطه خود می گذارند هر چند این بدان معنا نیست که همه ازدواج های مدرن کامل و بی عیبی هستند.

وی یادآور شد: افراد با توجه به نوع فرهنگ، اعتقادات و ارزش های خاص خودشان می توانند از هر مدلی برای پیوند ازدواج استفاده کنند اما باید یادشان باشد که مراحل آشنایی، خواستگاری و نامزدی، به درستی طی شده و زمان مناسب برای هرکدام از آنها از سوی دو طرف و خانواده هایشان گذاشته شود.

این روانشناس بالینی با بیان اینکه وقتی دو طرف بتوانند به درک درستی از طرف مقابل برسند در زندگی آینده خود نیز موفق تر خواهند بود، گفت: برخی افراد عجله دارد تا سریعاً به مرحله ازدواج برسند به همین دلیل است که دچار مشکلات و مسائل عدیده ای می شوند که گاهی اوقات به مرحله طلاق می رسد.

وی افزود: مراحل آشنایی، خواستگاری برای شناخت بیشتر و متقابل است تا افراد تصمیم درستی بگیرند، بنابراین هر چقدر این مراحل با دقت پیش برود پیوند ازدواج بهتری شکل می گیرد.

هوشیار خاطرنشان کرد: افرادی که قصد ازدواج دارند نباید از مشاوره قبل از ازدواج غافل شوند تا به کیفت سنجی روابط آنها بپردازد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا