نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گردشگر، تابلوی فرهنگ یک کشور

سجاد بصیری کارشناس هتلداری و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار داشت: امروزه صنعت گردشگری در دنیا یک چرخه اقتصادی مهم و تأثیرگذار در حوزه های متخلف روابط بین الملل محسوب می شود.

بصیری ادامه داد: هر کشور به تناسب ساختار و ظرفیت های فرهنگی و هنری، می تواند برنامه ریزی های متنوع و متعددی در این حوزه اجرا کند، اگر چه یکی از مهم ترین ساختارهای این صنعت در دنیا، آموزش گردشگر نمونه به عنوان سفیر فرهنگی است.

وی عنوان کرد: معمولاً خریدها بر اساس تشخیص درونی افراد انجام می شود، رفتاری که شاید در گذر روزها، ماه ها و حتی سال ها شکل گرفته باشد، اما در این بین نمی توان به نقش چشم و هم چشمی و مصرف گرایی شدید در جامعه هدف غافل شد.

این فعال حوزه گردشگری و هتلداری یادآور شد: در این فرآیند با جستجو و ارزیابی های متعدد رو برو می شویم که ممکن است بر روند خرید ما تأثیرگذار باشد.

وی تأکید کرد: نباید این موضوع را فراموش کرد که تبلیغات دهان به دهان یکی از مهم ترین راهکارهای تبلیغات است اما فروشنده در حوزه گردشگری باید آنچنان بر زیر و بم محصولات این حوزه تسلط داشته باشد که فرد خریدار مجاب به خرید شود، در این  مرحله است که می گوییم فروشنده باید به نوعی عمل کند که عقل و دل خریدار به هم گره بخورد.

بصیری اذعان داشت: عوامل فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی طرفین خرید و فروش، از جمله دیگر موارد دخیل در روند تصمیم گیری است تا زمانی که خریدار اقدام به خرید می کند همه جوانب را سنجیده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت های عظیمی در خود جای داده که فعالان صنعت گردشگری باید به آن توجه و به ظهور و بروز آن اقدام کنند تا علاوه بر اینکه اصفهان به دنیا معرفی می شود، اقصاد غیر نفتی هم با رشد اقتصاد گردشگری ارتقا یابد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل