نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همسرتان را بر همه ترجیح دهید

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی  و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: ورود به یک خانواده جدید، به معنای ورود به یک فرهنگ جدید است. ظرفیت پذیـرش تفاوت‌ها را در خود ایجاد کنید. هیچ گاه نکات منفی خانواده همسرتان را با همسر خود در میان نگذارید. همه انسان ها نقطه ضعف دارند و شما باید سعی کنید اشتباهات آنها را ببخشید و فراموش کنید.

مهدویان فر اضافه کرد: در مقابل، اتفاقات خوب را به خاطر بسپارید و سعی کنید در قبال آنها بازخورد مثبتی از خود نشان دهید، کش دادن اتفاقات ناگوار چیزی جز احساس خشم و نفرت عاید شما نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همسرتان را به همه ترجیح دهید، گفت: شما انتخاب کرده‌اید با همسرتان ازدواج کنید چون او، دختر مورد علاقه‌تان بوده است. یعنی باید بقیه‌ عمرتان با او به عنوان دوست داشتنی‌ترین فرد زندگی‌تان رفتار کنید. شما انتخاب کرده‌اید که از این به بعد با همسرتان زندگی کنید و با او پیمان محبت و فاداری بسته‌اید.

این متخصص روابط بین فردی عنوان کرد: این عهد و پیمان نه تنها ارجمند و مقدس است بلکه، پایبندی به این قول، کلید ایجاد روابطی محکم و پابرجاست، اختلاف داشتن در زندگی زناشویی بسيار طبيعی است اما چگونگی حل اختلافات هنری به نام حفظ رابطه می خواهد.

وی افزود: با كمک همسرتان قوانينی برای زمانی كه عصبانی هستيد يا با رفتار همسرتان مخالفيد وضع كنيد و برای حل مشكل وقت بگذاريد. گوشی موبايل، تلفن، روزنامه و بقيه‌ی مواردی كه باعث پرت شدن حواس می‌شود را از دسترس خارج كنيد. 

مهدویان فر خاطرنشان کرد: سعی كنيد به نتيجه‌ای برسيد كه هر دو طرف راضی باشيد. اگر به چنين نقطه‌ای نرسيديد، نتيجه بگيريد كه بر سر اين موضوع تفاهم نداريد و آتش بس كنيد و البته در این شرایط نقاط ضعف خانواده همسرتان را به رویش نیاورید!

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل