نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چطور رفتار کنیم که رابطه‌مان خراب نشود؟

دکتر مسعود مهدویان فر، دکتری سلامت اجتماعی ومتخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: از بحث فرار نکنید یا طفره نروید، طفره رفتن از حل مسائل، آنها را از تپه‌‌ای کوچک به کوهی از مشکلات تبدیل خواهد کرد و هر چیزی به دعوایی بزرگ تبدیل می‌شود بنابراین تفاوت‌هایتان را بپذیرید زیرا در اغلب اوقات ممکن است که برای مسأله‌ شما پاسخی مشخص وجود نداشته باشد. گرچه ممکن است که شما دیدگاه‌هایی کاملا متضاد داشته باشید، اما دیدگاه‌های هر دوی شما ارزشمند هستند و باید به آنها توجه شود.

مهدویان فر با تاکید بر اینکه واکنش‌تان را کنترل کنید عنوان کرد: هنگامی که خشمگین هستید و بعد سر و کله‌ سایر احساسات منفی پیدا می‌شود، وقفه‌ای در بحث‌تان ایجاد کنید و خودتان را آرام کنید. بحث در اوج عصبانیت نتیجه‌ای جز دلخوری و دلشکستگی نخواهد داشت.

وی افزود: تفاوت های زن و مرد را بشناسید تا در زندگی به مشکل برخورد نکنـید، زیرا بهترين هديه به همسر شناخت به تفاوت های زن و مرد و رفتارهای متناسب با آن هاست، چرا كه همه كشمكش‌ها و رنجش‌ها ناشی از عدم درک يكديگر است.

این متخصص روابط بین فردی تصریح کرد: زن و مرد نه تنها در روابطشان با يكديگر متفاوتند بلكه در فكر كردن، احساسات، ادراك، عكس‌العمل نشان‌ دادن، عشق، خواسته‌ ها، نيازها و قدردانی كردن با يكديگر متفاوتند بنابراین به جای اينكه در برابر او مقاومت كنيد و يا بخواهيد رفتارهای او را تغيير بدهيد با او كنار می آييد.

وی ادامه داد: قهر كردن هاى بيخودى يا دائمى فقط باعث می شود بعد از يه مدت قهر شما ديگر تأثيرى نداشته باشد و حتى اگر واقعا حق با شما باشد همسرشما براى آشتى كردن يا ناز كشيدن پيش قدم نشود!

مهدویان در پایان خاطرنشان کرد: يک خانم با سياست بايد با توجه به شناختى كه از همسرش دارد بروز ناراحتی از او را درجه بندى كند. اگر هر دفعه همان مدل هميشگى باشيد خب معلوم است به قول معروف ديگر برایتان تره هم خرد نمی كنند بنابراین براى هر ناراحتى يک راهكار براى آشتى جلوى پاى همسرتون بگذاريد و به او فرصت آشتى بدهید.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل