بی تفاوتی، روح همسران را آزار می دهد

دکتر مسعود مهدویان فر، دکترای سلامت اجتماعی  و متخصص روابط بین فردی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت:وقتی بعد از یک روز طولانی کاری به خانه برمی‌گردید، تمام چیزی که نیاز دارید استراحت، تماشا تلویزیون و خوابیدن است، این رفتار بسیار طبیعی بوده اما توجه و تمرکز روی رابطه‌‌ای که با همسرتان دارید، باید الویت شما باشد.

مهدویان فر اضافه کرد: یک زن وقتی همسرش به او توجه نمی‌کند، دچار اندوه می‌شود و این اتفاقی است که وقتی شما تلویزیون، موبایل و یا هر چیز دیگری را به وقت گذراندن به همسرتان ترجیح می‌دهید، کلید یک رابطه‌ی خوب، ارتباط است، با همسرتان گفتگو کنید و راه هایی برای تقویت رابطه‌‌تان بیابید تا هر دوی شما شاد شوید.

وی اضافه کرد: عباراتی مثل «ارزش ناراحتی نداره» یا «تا کی می‌خوای راجع به این موضوع ناراحت باشی؟» نه‌تنها به شریک زندگی ما احساس مثبت و خوبی نمی‌دهند، بلکه ارزش احساسات آنها را نادیده می‌گیرند.

این متخصص روابط بین فردی با بیان اینکه برخی عبارات قدرت تخریب یک رابطه را دارند، گفت: این عبارات شما را از آشنایی و یا ملاقات با شریک زندگی‌تان پشیمان نشان می‌دهند، عباراتی مانند «کاش هیچ ‌وقت باهات آشنا نمی‌شدم» قدرت تخریب یک رابطه را دارند.

وی افزود: عباراتی که احترام طرف مقابل را نگه نمی‌دارند و او را کم اهمیت جلوه می‌دهند؛ مانند «به تو هیچ ربطی نداره!»، «به خودم مربوطه» و «مجبور نیستم به تو جواب پس بدم» بنابراین بهتر است وقتی بحثتان می شود و دلخوری پیش میاد اجازه نديد دلخوری به روز بعد بکشد، از دلش دربیاريد و بی تفاوت نخوابيد.

مهدویان فر خاطرنشان کرد: این حس بی تفاوتی از تلخ ترین حس هایی است که روان همسرتان را آزار می دهند، همان  شب در موردش حرف بزنيد،  روز بعد با شادی و رضایت از هم شروع  کنيد وگرنه روزی که با ناراحتی از شب قبل شروع  شود، هدر می رود.

 

گزارش: امیر امین الرعایایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا