نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارتباط بین ترافیک و زوال عقل

به گزارش سینا پرس اصفهان، افردی که بیشتر در معرض سر و صدا ی جاده یا راه آهن قرار می گیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دارند.

به گفته محقق دانمارکی هرچه سر و صدا بیشتر باشد، خطرابتلا نیز بیشتر است.طبق نتایج تحقیقاتی در دانمارک در مجله معتبر پزشکی بریتانیا، اگر به مدت طولانی در معرض سر و صدای ترافیک بالای 55 دسی بل قرار بگیرید به میزان 27 درصد خطر ابتلا به آلزایمر و 18 درصد خطر ابتلا به زوال عقل افزایش می یابد.

محقق این پژوهش مانوئلا لخ کانتواریا افزود: امیدواریم نتایج این پژوهش بتواند راه را برای تحقیقات بیشتر در این زمینه به نفع سلامت عمومی هموار کند و منجر به توسعه شهری شود. بایستی از طریق محافظ صدا در بزرگراه و آسفالت عایق صدا برنامه های تعدیل سر و صدا در شهر جرا شود.

سر و صدا بدن را تحت فشار قرار می دهد و روند خواب را مختل می کند و باعث احساس خستگی می شود و خستگی باعث استرس بیشتر می شود و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.

در نظر گرفتن نتایج تحقیقاتی از این قبیل مرتبط با سلامت عمومی جامعه خواهد بود و نتیجه این پژوهش فرصت های جدیدی را برای جلوگیری از زوال عقل به ما ارائه می دهد.

منبع:  sdu.dk
مترجم: هاجر غفاری

خروج از نسخه موبایل