بسیاری از خانواده های ایرانی با تئاتر بیگانه اند

جلال مشتاقیان زاده، بازیگر و کارگردان تئاتر خیابانی در گفت و گو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان، اظهار داشت: در 30 سال اخیر مدیران شهری و بالادستی متوجه شدند تا چه اندازه می توان در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی، شهروندی و اجتماعی کار کرد تا تأثیرات روحی و روانی بیشتری بر مخاطب بگذارد تا هم جنبه سرگرمی و هم آموزش داشته باشد.

مشتاقیان زاده اضافه کرد: اگرچه برخی از افراد صاحب منصب، نمایش خیابانی را هنری پیش پا افتاده می دانند و چندان آن را جدی نمی گیرند این درحالی است که بازیگری، کارگردانی، نویسندگی در نمایش خیابانی به مراتب سخت تر از نمایش صحنه ای است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر عنوان کرد: بسیاری از خانواده های ایرانی با تئاتر بیگانه اند، تا به حال به سالن های تئاتر پا نگذاشته اند و یا اصلا با تئاتر خیابانی مواجه نشده اند این در حالی است که نمایش خیابانی می تواند باعث آشنایی مردم با نمایش باشد.

وی یادآور شد: در سال های قبل از کرونا، کاروانال های شادی بسیاری در سطح  شهر با یاری مسؤولان شهری برگزار می شد و نمایش های خیابانی نیز با همیاری آنها باعث شادی هرچه بیشتر می شد و یا موضوعات خاصی را گوشزد می کرد و سالن های تئاتر هم پر از تماشاچی بود اما با ظهور کرونا تمامی این مسائل از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: به محض شروع تئاتر خیابانی مردم جمع می شوند و جذب حرکات بازیگران این نمایش می شوند، اما باید دید چطور مسؤولان در زمان پسا کرونا، شرایط را برای اجرای نمایش خیابانی فراهم می کنند.
 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا