50 اثر جانبی در کمین استفاده کنندگان رسانه های اجتماعی

به گزارش سیناپریس به نقل از دیلی میل، دانشمندان از سال 2003 بر روی رسانه های اجتماعی مطالعه کرده اند. اضطراب، احساس گناه و تحریک به خودکشی در 46 مورد از این 50 مورد گزارش شده است.

به گفته کارشناسان، اکثر پژوهش‌ها بر مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی متمرکز شده است و آثار منفی رسانه‌هایی مانند فیس بوک و توییتر نادیده گرفته شده است. 

مقالات نشان می دهند که اضطراب و افسردگی، مورد آزار و اذیت قرار گرفتن، تحریک به خودکشی، بحث در فضای مجازی ، بزهکاری، حسادت، بیش از حد در معرض اطلاعات قر ار گرفتن و عدم امنیت همگی از اثرات مخرب استفاده از فضای مجازی است.

به گفته دانشمندان رسانه های اجتماعی نه تنها سلامت جسمی و روانی را به مخاطره می اندازد بلکه تأثیرات منفی بر عملکرد شغلی و تحصیلی و همچنین مسائل امنیتی و خصوصی کاربران نیز دارد. آن‎ها می گویند که تا کنون ، تحقیقات بر مزایا و پتانسیل استفاده از شبکه های اجتماعی متمرکز بوده است و این بدان معناست که اثرات منفی آنها نادیده گرفته شده است.

نویسندگان این مطالعه می گویند: این مطالعه بر بعد تاریک استفاده ازشبکه های اجتماعی آنلاین استوار است  و محبوبیت این رسانه ها حاکی از آن است که برای استفاده از این شبکه ها بایستی هم بر بعد مثبت و هم بر بعد منفی استفاده از این رسانه ها در آن واحد تمرکز کرد.

 

مترجم: هاجر غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا