نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ذوب آهن از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند

به گزارش سیناپرس اصفهان، احمد اکبری معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان برای تولید محصولات فولادی و پیشرفت در تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا  به کمک و یاری شرکت های دانش بنیان نیاز دارد .

اکبری اشاره داشت: ذوب آهن از طرح ها و تحقیقات علمی در مقطع تحصیلات تکمیلی که مرتبط با نیاز های شرکت باشد هر گونه حمایتی انجام می دهد همچنین شرکت های دانش بنیان برای آگاهی  از خدماتی که ذوب آهن برای آن ها در نظر گرفته است و شناخت زمینه های همکاری ، به سایت شرکت، بخش تحقیق و توسعه مراجعه نمایند تا هم فراخوان های پروژه های تحقیقاتی را مشاهده نمایند و هم از طریق اطلاعاتی که در این بخش سایت قرار دارد بتوانند با مدیریت بخش تحقیق  و توسعه ارتباط گرفته و از این خدمات استفاده کنند.

اکبری اشاره داشت: با توجه به این موضوع که تولید محصولات با ارزش افزوده  بالاتر جز ء اهداف و استراتژی های ذوب آهن است،در کنار تولید محصولات سنتی ، سیاست ذوب آهن رفتن به سمت تولید محصولات استراتژیک با ارزش افزوده بالا  است، به این معنا که باید بیشتر به سمت محصولات کیفی و با کاربردهای خاص رفته و تحقیقات فنی و مهندسی را در این حوزه  انجام داد و در نهایت به تولید و خلق محصولات جدید رسید.

وی ادامه داد: برای تولید محصولات  جدید و خاص ، شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی تحقیقاتی می توانند نقش مؤثری داشته باشند و در زمینه  انتقال دانش از کشورهای پیشرو و تحقیقات پایه ای در داخل کشور اقدامات لازم را انجام دهند، شرکت ذوب آهن اصفهان از این قبیل حرکات استقبال می کند.

معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن اصفهان افزود: برای طراحی و تولید محصول، در زمینه طراحی و مهندسی ، همچنین در تأمین نیازها در زمینه قطعات یدکی ماشین آلات و تجهیزات در قالب پروژه های بومی سازی علاوه بر نیروهای کار بلد و خبره ای که داریم ، شرکتهای دانش بنیان در این زمینه می توانند به ذوب آهن کمک کنند  تا با دانش خود ما را در تولید محصولاتی با کیفیت بالاتر و تامین نیازهای تجهیزاتی یاری دهند ، همانند ساخت دریچه های کشویی مورد نیاز بخش فولاد سازی ذوب آهن که در یکی از شرکت های زیر مجموعه ما ، طراحی ، مهندسی و  به تولید رسیده است.

اکبری در رابطه با استاندارد بودن کیفیت محصولات تولیدی شرکت گفت: با توجه به اینکه صادرات موضوع  مهمی برای هر تولید کننده است، رعایت استانداردهای جهانی نیز اهمیت زیادی پیدا می کند و شرکت ذوب آهن نیز به خاطر صادر کردن محصولات خود به اقصی نقاط دنیا از جمله کشورهای اروپایی، کشورهای شرق آسیا و دیگر کشورهای منطقه ، لزوماً باید استانداردهای سطح بالا و بین المللی را در تولید رعایت کند. خوشبختانه این امر از سال های گذشته شکل گرفته و می توان گفت ما تقریباً بالاترین سطح استانداردهای جهانی در تولید محصولات خود از جمله تولید مقاطع ساختمانی را داریم.

وی در رابطه با آخرین محصول تولیدی شرکت گفت: آخرین محصول تولیدی ذوب آهن تولید ریل ملی است که یکی از محصولات استراتژی و حساس است، این محصول نیز خوشبختانه بالاترین کیفیت و استانداردهای بین المللی را کسب کرده و آماده صادرات است.

معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن در مورد اینکه شرکت تعاونی ذوب آهن یک بنگاه اقتصادی است، گفت: شرکت تعاونی ذوب آهن یکی از بزرگترین شرکت های تعاونی مصرف کشور، با بیش از 50 هزار سهام دار و داشتن حدود 20 شعبه در دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری است، این بنگاه اقتصادی قبلا بیشتر درراستای  تأمین نیازهای روزمره و مصرفی خانواده بزرگ ذوب آهن بود ، اما اخیراً برنامه هایی برای ورود به مسائل و پروژه های فنی در بخشی از کارهای ذوب آهن به عنوان یک پیمانکار دارد.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

 

 

خروج از نسخه موبایل