نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سویه دلتا نوع غالب باقی می ماند

به گزارش سیناپرس، تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد نوع جهش یافته دلتا کووید ۱۹ که در جهان غالب شده است ، به احتمال زیاد با متوقف شدن روند تکاملی، همچنان در بین انسان ها باقی خواهد ماند ، زیرا شواهد ژنتیکی نشان می دهد بروز جهش ژنتیکی جدید در  این نوع جهش یافته، بسیار دشوار بوده و غیر محتمل است.

یوجین کونین عضو آکادمی ملی علوم ایالات متحده روز پنجشنبه طی سخنانی در  انجمن OpenBIO-2021 و در جمع بزرگان علم بیوتکنولوژی ضمن اعلام این موضوع خاطرنشان کرد: مطمئناً نوعی ثبات در عملکرد این ویروس مشاهده می شود، نوع دلتا مدتی است که در حال تسلط بر سایر گونه های کرونا است. 

به گفته این پژوهشگر، ویروس هرچه بیشتر با شرایط فعلی سازگار شود، تکامل آن دشوارتر خواهد شد. البته این فرایند با روند فعلی واکسیناسیون که به طور فعال در سراسر جهان انجام می شود، پیچیده تر خواهد شد.به گزارش سیناپرس، در این مورد خاص، دانشمندان طی مطالعات خود بر انواعی از ویروس کرونا تمرکز کردند که ساختار دفاعی سیستم ایمنی بدن را شکسته و در همین راستا آنها با استفاده از مدل سازی رایانه ای این موضوع را مطالعه می کنند.

انجمن علمی OpenBIO در شهر کولتسو (Koltsovo)  در نووسیبیرسک روسیه از پنجم اکتبر تا امروز هشتم اکتبر به صورت ترکیبی برگزار می شود. این انجمن اختصاصی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی از سال ۲۰۱۳ هر ساله برگزار می شود. برنامه های این رویداد علمی شامل یک کنفرانس، یک انجمن تجاری ، بسترهای آموزشی برای کودکان و همچنین نمایشگاهی در زمینه بیوتکنولوژی و داروهای زیستی است. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass

خروج از نسخه موبایل