اینجا کلیک کن تا همه را بکشی

به گزارش سیناپرس، آینده را تصور کنید که آن چاپگرهای زیستی در بیمارستان‌ ها، داروخانه ‌ها و مطب های پزشکان متداول گشته اند و هک کردن با قابلیت های دسترسی از راه دور می تواند چاپگرهای زیستی را وادار به چاپ ویروسی کشنده کند. در واقع می‌تواند به چاپگر دستور چاپ تعداد خیلی زیادی از این ویروس را بدهد.

اگر ویروس بتواند به طور وسیعی همه گیر شود و افراد را عفونی کند؛ ممکن است با یک بیماری عالم گیر دیگر به جز کرونا مواجه شویم. بنابراین «اینجا کلیک کن تا همه را بکشی» در واقع نه تنها نام یک کتاب است بلکه اتفاقی است که شاید در آینده این نسل بشر بیفتد.

مایکروفر شما نوعی کامپیوتر است که خوراکی ها را گرم می کند و یخچال شما نوعی کامپیوتر است که آنها را سرد نگه می‌ دارد. دوربین عکاسیتان کامپیوتر دارای لنز و شاتر است. حتی خودپرداز بانک کامپیوتری است که در خود پول را میا دستور شما می دهد و لامپ های پیشرفته کامپیوتر هایی هستند که هر کسی یا کامپیوتر دیگری کلید برق را می‌چرخانند با نور زیاد روشن می شود، خودروی شما هم همواره یک وسیله مکانیکی بوده به همراه تعدادی کامپیوتر در داخل آن اکنون این خودرو نوعی سیستم با  ۲۰۴۰ کامپیوتر به همراه چهار چرخ و یک موتور است، وقتی پا روی پدال ترمز می گذارید احساس می کنید که انگار خودرو را بطور فیزیکی متوقف می‌ کنید اما در واقع شما یک سیگنال الکتریکی به ترمزهای ارسال می کنید و دیگر از اتصال مکانیکی بین پدال ها و لنت ترمز خبری نیست.

گوشی شما در سال ۲۰۰۷ بدل به یک کامپیوتر پرقدرت شد یعنی درست در زمانی که گوشی های آیفون به بازار آمد ما هم گوشی‌های هوشمند را همه جا با خود می بریم و هوشمند پسوندی است که ما برای این وسایل تازه کامپیوتری شده که بر روی اینترنت هستند استفاده می‌ کنیم. به گزارش سیناپرس، بدان معنا که این وسایل می توانند داده ها را برای کار کردن جمع آوری، استفاده و ارسال کنند.

در آینده ای نزدیک همه وسایل زندگی انسان هوشمند می‌ شود. شما می ‌توانید برای سگتان یک قلاده هوشمند و برای گربه یک اسباب بازی هوشمند بخرید. می توانید یک خودکار، یک فنجان قهوه یا یک عروسک باربی هوشمند بخرید. حتی می ‌توانید یک کلاه ایمنی برای موتورسواری بخرید که به طور خودکار به آمبولانس زنگ بزند و اگر حادثه‌ای برایتان رخ دهد به خانواده‌تان پیامک ارسال کند.

بروس اشنیر نویسنده کتاب «اینجا کلیک کن تا همه را بکشی» معتقد است؛ مزایایی در کامپیوتری کردن همه اشیا وجود دارد. برخی مزایا را امروزه می توانیم ببینیم و برخی دیگر را فقط زمانی می بینیم که این کامپیوترها به انبوه بحرانی برسند.

اینترنت اشیا هوشش را در زندگی های ما در هر سطحی جای می دهد و تصور نمی کنم بتوانیم خواص نوظهور این روند را پیش بینی کنیم ما به یک تحول بنیادی نزدیک می‌شویم که به مقیاس و حیطه مربوط می ‌شود. این تفاوت ‌ها در میزان و درجه موجب تفاوت در نوع می‌ شوند و شئی به سیستم ابر اتصال پیچیده که در آن اشیا حتی اگر ارتباط کاری و وظیفه‌ای فی ‌مابین نداشته باشند، بر روی یک شبکه هستند و بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند. این روند خیلی جلوتر از اینترنت اشیا پیش می روند.

وی می گوید؛ در آینده نزدیک برای سیستم هایی که در زندگی با آنها سر و کار داریم باید نام تازه انتخاب کنیم. در واقع این سیستم اینترنتی شیئی بیش از اینترنت است بیش از اینترنت اشیا. این سیستم به راستی اینترنت اشیا است. به طور دقیق تر اینترنت اشیا خودمان. صادقانه عرض کنم کاش ناچار نمی ‌شدم نام یا اصطلاحی برای آن ابداع کنم اما نمی ‌توانم نام یا اصطلاح موجودی بیابم که همه آن روند ها را شرح دهد پس لااقل در این کتاب نامش هست اینترنت .

به گفته این نویسنده زندگی در اینترنت امنیت کمتری خواهد داشت این کتاب داستانی را نقل می کند که چرا در آینده امنیت کمتری خواهیم داشت و چرا این حقیقت دارد و در مورد آن چه کاری از دست ما بر می آید.

گزارش مهتاب دمیرچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا