نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برخی به دنبال بی اعتبار کردن واکسن ایرانی هستند

به گزارش سیناپرس اصفهان مهدی شاه نوروزی دکتری مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: گاهی افراد جامعه رفتار های  متضادی از  خود بروز می هند که اگر دقت لازم را به خرج دهیم متوجه می شویم ریشه این رفتارها همان باورهای فرهنگی و اعتقادی است. امروز جریانی در جامعه وجود دارد که پیش از گذشته نسبت به واکسن ایرانی واکنش منفی نشان می دهند. این  در حالی است که  واکسن ایرانی توسط توسط دانشمندان نخبه و غیور ما ساخته شده است اما برخی آن را بی اعتبار و بی ارزش کرده و برندهای خارجی را بر داخلی ترجیح می دهند. 

وی ادامه داد: در مقابل این افراد، گروهی هستند که بر اساس اعتقادات دینی و مذهبی علی رغم تدین و تشرعی که داردند اما به دلیل باورهایی که توسط برخی از انسان های خاص به دلیل القائاتی به آنها می شود، در مقابل جریان واکسناسیون می ایسند و با هشتگ زدن برای مقابله با واکسیناسیون تلاش می کنند.

شاه نوروزی اضافه کرد: یک جریان خزنده و مخوف پشت این ماجرا شکل گرفته تا علم را در مقابل فرهنگ و دین قرار دهد.
این مدرس دانشگاه عنوان کرد: علم و دین از دیرباز وجود داشته و همواره یک جریان بین المللی عده ای را از لحاظ فکری، اعتقادی و دینی در مقابل یک جریان علمی و پژوهشی قرار دهد تا جایی که تفکرات جریان علمی را منکوب کند.

وی افزود: در اندیشه دینی، ما بر این باور هستیم که هر چه شرع حکم کند عقل می پذیرد و این یک رابطه دو سویه است بنابراین وقتی بزرگان دینی ما در جلوی دوربین واکسن می زنند و مردم نیز به این امر توصیه می کنند پس باید با تبیین اندیشه های درست دینی و باور های فرهنگی به این متعارضان پاسخ داده شود البته مراجع علمی نیز باید با تمام توان به میدان بیایند.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل