نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

علی لندی، قهرمان دهه هشتادی

به گزارش سیناپرس اصفهان، ندا هوشیار کارشناس ارشد روانشناسی بالینی  و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار داشت: وقتی پای شغل یا حرفه به میان می آید حرف از مسؤولیت اجتماعی است که ارزش فداکاری و گذشت را چندین برابر می کند، در روزگاری که بی تفاوتی بر افراد جامعه غالب شده و مفاهیمی مثل همدلی، بخشش، سخاوت، معنویت، خودشکوفایی و انسانیت کمرنگ شده و منفعت طلبی، مادی گرایی و دنیا خواهی جایگزین آنها شده است.

وی عنوان کرد: از فداکاری و ایثار همواره در فرهنگ ما به عنوان یک ارزش و مفهوم مثبت یاد می شود، صفتی که آن را معمولاً به افرادی خاص نسبت می دهند.

این متخصص روانشناسی بالینی اضافه کرد: افرادی که به سبب شغل و مسئولیت حرفه ای خود فداکارانه با از خود گذشتگی به مردم خدمت می کنند و در مشاغلی همچون آتش نشانی، پزشکی، پرستاری، مددکاری اجتماعی و یا نقش های پدری یا مادری که بسیار مهم و عمیق هستند، فاداکارانه مسئولیت خود را پیش می برند.

هوشیار با تأکید به اینکه در جامعه همچنان بزرگ منشی وجود دارد گفت: افرادی هستند که به میدان آمدند و تا پای جان بر سر تعهد انسانی خود ایستادند. بدون توجه به نقش و مسؤولیت شغلی موارد دیگری وجود دارند که با فداکاری و ایثار از جان و مال خود، بدون داشتن هیچ چشم داشتی می گذرند و برای دیگران از خودگذشتگی را نشان می دهند.

وی ادامه داد: این افراد سلامت دیگران را در اولویت قرار می دهند و خود را فدا می کنند مثل رزمندگان دفاع مقدس، خیرین، افرادی که عضوی اهدا می کنند.

علی لندی نوجوان دهه هشتادی ایذه ای، بر خلاف تصور عموم جامعه در مورد این نسل، از جمله افرادی بود که سلامت دیگران را بر سلامت خود ترجیح داد، خود را به آتش زد تا جان دو هموطن دیگر را نجات دهد و تا آخرین لحظات عمر از کرده خود پشیمان نبود و در نهایت آسمانی شد.

 

 گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل