نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

با رژیم گیاهخواری از کرونا پیشگیری کنید

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از ایندیاتایمز، بر اساس یک مطالعه، افرادی که رژیم غذایی آنها بر اساس غذاهای گیاهی سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات بود، خطر کمتری برای ابتلا به کووید 19 یا هر بیماری جدی و سخت پس از عفونت داشتند.

اگرچه شرایط متابولیکی مانند چاقی و دیابت نوع 2 با افزایش خطر ابتلا به کووید 19 و گسترش علائم جدی پس از عفونت مرتبط است، اما تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات ناشناخته است.

مطالعه‌ای که توسط محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) انجام و در مجله گات منتشر شد، نشان می‌دهد که استراتژی‌های بهداشت عمومی که دسترسی به غذاهای سالم را بهبود و عوامل اجتماعی سلامت را مورد بررسی قرار می‌دهند، ممکن است به کاهش بار بیماری همه‌گیر کووید 19 کمک کنند.

به نظر می‌رسد تأثیرات مفید رژیم غذایی بر خطر ابتلا به کووید 19 در افراد ساکن در مناطق دارای محرومیت‌های اجتماعی و اقتصادی بالا، بسیار مهم است.

برای این مطالعه، تیم تحقیق تعداد 5،92،571 شرکت‌کننده را که از 24 مارس 2020 در ایالات متحده و بریتانیا زندگی می‌کردند ، مورد بررسی قرار داد و نتایج آن را  تا 2 دسامبر 2020 پیگیری کرد.

در طول این پیگیری، 31،831 شرکت‌کننده به کووید 19 مبتلا شدند. افرادی که دارای بیشترین ضریب کیفیت رژیم غذایی بودند، در مقایسه با افرادی که در پایین‌ترین میزان قرار داشتند، 9 درصد کمتر به کووید 19 و 41 درصد کمتر به نوع شدید آن مبتلا شدند.

اندرو چان، متخصص گوارش و رئیس واحد اپیدمیولوژی بالینی بیمارستان عمومی ماساچوست MGH)) افزود: گرچه ما نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در اماکن شلوغ تأکید کنیم، اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با توجه به رژیم غذایی خود به طور بالقوه خطر ابتلا به کووید 19 را کاهش دهند.

محققان همچنین یک رابطه هم‌افزایی بین رژیم غذایی نامناسب و محرومیت اجتماعی و اقتصادی ناشی از کووید 19 را پیدا کردند که بیش از مجموع خطر هر عامل به تنهایی بود.

آنها می‌گویند: مدل‌های ما تخمین می‌زنند که اگر یکی از دو مورد رژیم غذایی یا محرومیت وجود نداشت، تقریباً یک سوم موارد کووید 19 قابل پیشگیری بود.

 

مترجم: طیبه جعفری

خروج از نسخه موبایل