خانه هایی با قابلیت تغییر شکل و اندازه

مدیریت فضا یکی از مشکلات اصلی در خانه های امروزی انسان ها است، همین امر موجب شده است که بسیار یاز لوازم داخلی خانه به صورتی ساخته شوند که بتوان در زمان های بی استفادگی، آنها را از دید خارج کرد. حال دانشمندان با استفاده از همین مفهوم به سراغ ساخت خانه هایی رفته اند که قابلیت تغییر شکل و اندازه را دارند. در ادامه تعدادی از این خانه های عجیب و جذاب به شما معرفی می شوند.

CityHome

این خانه ها توسط شرکت Media lab ساخته شده است و در حقیقت یک مکعب ساده به ابعاد 18 و نیم متر مربع است ولی داخل آن شاهد یک خانه یک خوابه هستیم. این خانه دارای آشپزخانه کامل، میز ناهارخوری و سرویس بهداشتی و یک تخت خواب است که عملا از نظر منطقی در این فضا جای نمی شوند ولی طراحان این خانه با طراحی ویژه خود موجب شده اند تا بتوان این خانه ها را تا سه برابر بزرگ تر حس کرد. تمامی تجهیزات این خانه در به صورت کشویی بوده و تنها در هنگام نیاز کافی است تا آنها را آماده استفاده کنید و پس از اتمام مصرف، مجددا آنها را از نظر مخفی سازید.

خانه کشویی

این خانه دارای امکانات بسیاری است ولی مهم ترین موضوع در طراحی این خانه را باید اسکلت بندی آن دانست. اسکلت این خانه به صورت کشویی طراحی شده است و به سادگی می توان با کشیدن دیوارهای خانه، محیط خانه را بزرگ تر کرد. البته این اسکلت موجب ایجاد محیط داخلی نخواهد شد بلکه یک حیاط سرپوشیده را برای کاربر خانه تولید خواهد کرد.

 The origami M-Velope

هنگامی که این خانه را ببینید شاید به این فکر کنید که غیرممکن است بتوان درون آن زندگی کرد ولی با توجه به نوع طراحی ویژه این خانه می توان آن را به ابعاد یک خانه حقیقی تغییر داد. این خانه با الهام از ساختار اوریگامی طراحی شده است و تک تک اجزای آن قابلیت تغییر موقعیت را دارند و همین امر موجب می شود تا بتوان این خانه را در مواقع نیاز گسترش داد. البته این خانه را نمی توان یک مکان مناسب برای اقامت دائمی در نظر گرفت ولی طراحی این بنا آن را در لیست ما جای داده است.

آپارتمان لگویی

این آپارتمان ها در مشور اسپانیا واقع هستند و تمامی امکانات یک خانه کامل را در فضایی 24 متری متمرکز کرده اند. این خانه دارای یک اتاق خواب، سالن پذیرایی، سالن غذاخوری، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. البته تقریبا هیچ  یک از این موارد را نمی توانید به صورت همزمان با مورد دیگر مشاهده کنید زیرا هر قسمت  درون دیوار جاسازی شده است. استفاده همزمان از دو محیط ممکن نیست ولی می توان تمامی محیط ها را در زمان نیاز در اختیار داشت.

خانه روباتیک

این خانه روباتیک با نام EDV-01، نمادی از یک خانه آینده است. این محیط امکانات هوشمند و دوستدار محیط زیست را دارا است. سیستم این بنا به نحوی است که چهار جک هیدرولیکی بر روی آن نصب شده است و می توان به کمک این جک های هیدرولیکی، خانه را به یک خانه دوطبقه تبدیل کرد. در بیرون این خانه  نیز پنل هایی از سلول های خورشیدی قرار گرفته است که می تواند انرژی مورد نیاز آن را جمع آوری کند. همچنین سیستم جمع آوری و بازیافت آب نیز در این خانه کوچک وجود دارد.

خانه تفکیک شوند

این خانه در حقیقت امکان این را دارد که به دو خانه مجزا تفکیک شود. این خانه توسط مهندسانی از شهر استکهلم طراحی شده است و می توان هرگاه که صاحب خانه مایل باشد، آن را به دو خانه مجزا تبدیل کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا