نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استرس در تشدید عوارض واکسن کرونا تأثیر دارد

حسین مساح مدیر مرکز واکسیناسیون فرهنگ و هنر ملک شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر هر عملی که به عدم شیوع بیماری کرونا وسلامت جامعه کمک کند، یک حسنه است و در نقطه مقابل هر عملی که به شیوع بیماری کمک کند ، یک سئیه است؛ این مرکز از ابتدای مرداد ماه سال جاری با ظرفیت روزانه 1500 تا 2000 دوز واکسن در دو شیفت صبح و عصر در ساعات 7:30 الی 13 و 14 الی 17:30 دایر شد.

مساح افزود: این مرکز با ایجاد ده غرفه تزریق واکسن در دانشگاه فرهنگ و هنر واقع در شمال اصفهان با پارکینگ 20 هزار متر مربعی آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز است.

وی در ادامه گفت: این پایگاه تجمعی واکسیناسیون، به همت بسیجیان و جهادگران شمال شهر اصفهان، سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، ناحیه بسیج امام رضا، شهرداری اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، شرکت فولاد مبارکه، دانشگاه های آزاد واحد خوراسگان و نجف آباد، اداره بهداشت شماره 2 اصفهان، بازنشستگان محترم پزشکی و پرستاری بیمارستان های اصفهان و خادمین افتخاری آماده خدمت رسانی شد.

مساح افزود: در مرکز واکسیناسیون فرهنگ و هنر تا کنون 50 هزار دوز واکسن شامل مرحله های اول و دوم با واکسن های کوو برکت، سینوفارم و آسترازنکا تزریق شده است.

وی با اشاره بر نداشتن عوارض جدی پس از تزریق واکسن در بین مراجعه کنندگان گفت: تنها مورد مشاهده شده، افت فشار خون ناشی از ترس تزریق واکسن بوده است که این مشکل با دعوت فرد به آرامش کنترل شده و شخص پس از تزریق واکسن بدون هیچ مشکلی مرکز را ترک نموده است.

مدیر مرکز واکسیناسیون فرهنگ و هنر پیرو سخن دیگر رهبری مبنی بر اینکه بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به این مردم است گفت: همه افراد مشغول در این مرکز، اعم از واکسیناتور، ثبات، عوامل اجرایی و انتظامات به صورت افتخاری و جهادی خدمت رسانی می کنند.

در ادامه دکتر ابوالفضل اسماعیلی پزشک مرکز واکسیناسیون فرهنگ و هنر ملک شهر اصفهان گفت: تا این لحظه همشهریان عزیز از عملکرد این مرکز راضی بودند و هیچ مشکل خاصی در تزریق واکسن یا بعد از آن پیش نیامده است.

وی اشاره کرد: اکثر مردم قبل و بعد از تزریق واکسن سؤالاتی دارند، سوالات قبل از تزریق در مورد این است که با وجود بیماری های مثل دیابت، فشار خون و … امکان تزریق واکسن دارند یا خیر؟ در جواب باید گفت هیچ نوع بیماری به جز بیماری های اعصاب و شیمی درمانی مانع از تزریق واکسن به شخص نمی شود.

پزشک مرکز واکسیناسیون گفت: بعد از تزریق ممکن است این  سوال پیش بیاید که از چه مواردی باید کرد؟ در رسانه های اجتماعی به اشتباه اطلاعاتی در اختیار مردم قرار گرفته است، مثل استفاده نکردن از مسکن یا تزریق آمپول تقویتی یا نخوردن غذاهای خاص که لازم به ذکر است بعد از تزریق واکسن کرونا ممنوعیتی وجود ندارد اما تأکید می شود اگر کسی بعد از تزریق واکسن دچار مشکلاتی از قبیل تنگی نفس یا درد قفسه سینه شد حتماً به پزشک اورژانس مراجعه کند، اما اگر علائمی مثل تب، سردرد، بدن درد یا تورم محل تزریق واکسن داشتند در خانه بمانند و با خوردن مسکن خود را آرام کنند.

اسماعیلی گفت: استرس در عوارض بعد از تزریق واکسن تأثیر دارد و می تواند حال شخص را بدتر کند یا باعث شود علائم آن شخص تشدید شود، در نتیجه بهتر است استرس را مدیریت کرد تا دچار آسیبی نشوید.

مدیر مرکز واکسیناسیون فرهنگ و هنر اصفهان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای همه مردم ایران اسلامی در پایان گفت: به لطف خدا، تلاش مسؤولین و اقدامات موثر صورت گرفته توسط ریاست محترم جمهور و وزارت بهداشت، مشکل کمبود واکسن نداریم و از مردم شریف درخواست داریم طبق فراخوان و پیامک های ارسالی با رعایت نوبت و در تاریخ ذکر شده به مرکز واکسیناسیون فراخوانی، مراجعه نمایند.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور 

خروج از نسخه موبایل