نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گردشگری ورزشی، راهی فراموش شده در مسیر اقتصاد

نعیم تدین فعال حوزه گردشگردی و هتل داری در گفتگو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار داشت: یک ورزشگاه عادی چند هزار نفره در محلی ساخته می شود که آن محل خود به تازگی شکل گرفته است و هیچ امکاناتی در اطراف آن ساخته نشده است در این شرایط تنها از بلیط فروشی مسابقات ورزشی کسب در آمد می شود و گردش مالی ورزشگاه چندان بر اقتصاد محلی و گردشگری آن محدوده تأثیری ندارد.

تدین گفت: رویدادهای مهم جهانی مثل برگزاری المپیک نقش به سزایی در گردشگری ورزشی دارند چرا که مسیر محل تمرین و مسابقه تا محل سکونت ورزشکاران و تماشاچیان برای فعالان این حوزه اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: به طور حتم فعالان گردشگری ورزشی از این طریق راحتی و آرامش را به ورزشکاران هدیه می دهند و از سوی دیگر درآمد آنها هم به واسطه موقعیت های ایجاد شده در مسیر بالاتر خواهد رفت.

تدین تأکید کرد: دولت باید راه را برای فعالیت در عرصه گردشگری ورزشی در جای جای ایران تسهیل کند تا روز به روز در این عرصه پیشرفت کرد و نه تنها در خاورمیانه، بلکه در جهان نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای ورود بخش خصوصی در این حوزه باید فرش قرمز پهن کرد، چرا که با توجه به ظرفیت های عظیم سرمایه گذاران بخش خصوصی و در راستای رسالت اجتماعی باید از فرصت استفاده کرد.

این فعال حوزه گردشگردی و هتل داری خاطرنشان کرد: در نهایت ورود و خروج ورزشکاران داخلی و خارجی به مناسبت شرکت در رویدادهای مختلف، برگ برنده ای است که فعالان این حوزه می توانند از آن بهره برده و به سفیران گردشگری در کشورهای دیگر تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: تورم بالا، بروز کرونا و روند واکسیناسیون در کشور ما باعث شد تا بسیاری از فرصت های گردشگری از جمله گردشگری ورزشی با مشکل روبرو شود در همین راستا اگر دولت بتواند با مهار تورم و تسریع در روند واکسیناسیون وارد عمل شود، کمک شایانی به این عرصه کرده است.

گزارش: امیر امین الرعایا
 

خروج از نسخه موبایل