احساس ارتباط انسان با طبیعت برای سلامتی اهمیت دارد

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات جدیدی در حوزه بهداشت عمومی از دانشکده مددکاری اجتماعی تامپسون و بهداشت عمومی در دانشگاه هاوایی مانوآ، نحوه اندازه گیری این احساسات مرتبط با طبیعت را بررسی کرده است.

این اندازه گیری ها مهم هستند زیرا تحقیقات بهداشتی، متکی به اندازه گیری های عینی هستند. برای مثال اگر محققان قصد تحقیق این موضوع را داشته باشند که آیا افرادی که به طبیعت نزدیک هستند، فشار خون و سلامت روانی بهتری دارند یا خیر، باید به دنبال راهی برای سنجش میزان نزدیکی این افراد به طبیعت باشند. 

براساس گفته ماپوانا آنتونیو، استادیار بهداشت عمومی و متخصص بهداشت بومی هاوایی: ارتباطات زمین، طبیعت و محیط زیست باید مورد بررسی قرار گیرند. اما سنجش و اندازه گیری این ارتباط، می تواند کار دشواری باشد.

ارزیابی و سنجش  مطالعه های قبلی:
برای این مطالعه، آنتونیو و همکاران نویسنده اش به دنبال تحقیق های قبلی بودند که در آنها از پرسشنامه‌ای برای اندازه گیری و سنجش میزان ارتباط افراد با طبیعت، استفاده می‌شده است. سپس این افراد، ابزارهای مورد نظر را ارزیابی کردند.
با توجه به نتایج به دست آمده از جستجوی آنها، برخی از مقیاس ها سنجش های با ارزش و معتبر مرتبط با طبیعت را ارائه می دهند.  
برای مثال، در این تحقیق از یک پرسشنامه 14 سؤالی استفاده شده است که از مردم سؤالاتی مانند: آیا آنها فکر می کنند که بخشی از طبیعت هستند؟ یا به جهان طبیعت تعلق دارند ؟ پرسیده شده است. پاسخ های این افراد برای محاسبه کردن نمره کلی آنها استفاده شده است.
سامانتا کوالانا اسکات، نامزد دکتری بهداشت عمومی گفت: مقیاس های مرتبط با طبیعت را می توانیم در تحقیقات مختلفی که به حمایت از فرآیندهای تصمیم گیری مربوط می شوند، استفاده کنیم.
نمونه‌ای از این موارد، مدیریت کردن فضاهای مقدس است. مقیاس های دیگری برای ارزیابی نگرش ها و ارزش های محیطی افراد نیز طراحی شده است. 
با این وجود، مقیاس های دیگری در این تحقیق، ارتباط فرهنگی یا معنوی این افراد را نیز اندازه گیری کرده است. نمرات بالاتر در مقیاس فرهنگی هاوایی با ارزش گذاری اعتقادات افراد هاوایی و یادگیری شیوه های به کار گرفته شده توسط این افراد که از خانواده آنها نشأت می گیرند، ارتباط دارند.  
آنتونیو افزود: یافته های این تحقیق به ما کمک می کند تا طرز فکر خود را در مورد سلامتی مان با سنجش نیازهای بهداشتی افراد بازسازی کنیم. این روند همچنین می تواند از سیاست و برنامه هایی که به سلامتی افراد کمک می کنند، حمایت کند.

مترجم: مینا رضایی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا