شارژ کردن باتری با عرق بدن!

به گزارش سینا پرس اصفهان به نقل ازمد گجت، محققان دانشگاه فناوری نانیانگ درسنگاپوریک باتری انعطاف پذیرساخته اند که با عرق بدن شارژ می‌شود. 

این دستگاه راه جدیدی را برای شارژ وسایل پزشکی مانند ساعت هوشمند ارائه می‌دهد که در برخی از آن‌ها از عرق بدن برای تشخیص یا کنترل بیماری‌ها استفاده می‌شود. دستگاه شامل یک روکش نقره ای است که درصورت وجود عرق جریان الکتریکی کوچکی ایجاد می‌کند.

این روزها لوازم پوشیدنی پزشکی به شدت فراگیرشده اند. توانایی نظارت برعلائم حیاتی یا پیشرفت بیماری با استفاده از چنین فناوری محتاط  و راحتی، دارای مزایای آشکاری است.

با استفاده ازاین روش، مصرف باتری‌های سنتی کمترمی شود در نتیجه به نفع محیط زیست خواهد بود و چه چیزی بهتر از این که از خود بدن برای شارژ باتری استفاده شود.

لیوژیان می‌گوید: باتری های معمولی، ارزان و رایج هستند اما اغلب با استفاده از موادی ساخته می‌شوند که برای محیط زیست مضرهستند. به کار بردن باتری‌های سنتی در وسایل پوشیدنی پزشکی مضر است زیرا مایعات سمی یک باتری خراب می تواند بر روی پوست انسان بریزد و دستگاه های جدید فرصت مناسبی برای ازبین بردن کامل مواد سمی را فراهم می‌کند.

باتری جدید ازعرق به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. عرق سرشار از یون کلرید است و باتری از آن استفاده می‌کند. دستگاه شامل یک روکش قابل انعطاف است که محققان جوهرحاوی تکه های نقره را روی آن قرار داده اند تا به عنوان الکترود عمل کند. اسیدیته و یونهای کلرید موجود درعرق باعث تولید بارالکتریکی می‌شود.

از آن ‌جا که باتری می‌تواند عرق جذب شده را برای مدت طولانی ذخیره کند می تواند حتی زمانی که شخص ورزش نمی‌کند وعرق نمی کند نیز برق تولید کند.

مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا