نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف دماغه امید نیک

دماغه امید نیک شبه جزیره صخره‌ای در جنوبی ترین قسمت قاره آفریقا است واقع در ساحل جنوبی آفریقای جنوبی مشرف به اقیانوس اطلس.در سال ۱۴۸۸ میلادی بارتولومئو دیاز پرتغالی نخستین دریانوردی بود که به جنوبی‌ترین نقطه آفریقا رسید و بعلت طوفان در دریا آنچنان خاطره بدی از این منطقه پیدا کرد که آنجا را دماغه طوفان یا ناامیدی گذاشت اما پادشاه پرتغال آنچنان از این کشف به وجد آمد که برنامه یک سفر دریایی مجدد را مهیا نمود و این منطقه را دماغه امید نیک نام گذاری کرد.

ابوسهل كوهي رياضي‏دان و منجم ايراني، بيشتر روزهاي عمرش را در مراكز علمي شهر بغداد كه در آن عصر از رونق علمي برخوردار بود، به مطالعه و تحقيق، سپري كرد و نزديك به سي سال به رَصَد ستارگان و مسايل مربوط به آن‏ها پرداخت. ابوسهل كوهي در نتيجه‏ تحقيقات خود، موفق به ساخت رصدخانه ‏اي شد كه مورد استفاده‏ي دانشمندان پس از او قرار گرفت. از كتاب‏هاي متعدد او، صنعت اُسطُرلاب و دواير حماسه قابل اشاره‏اند.

یوهان ولفگانگ فون گوته متولد ۲۸ اوت ۱۷۴۹ در فرانکفورت بود.وی شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی بود. او یکی از کلیدهای اصلی ادبیات آلمانی و جنبش وایمار کلاسیک و همچنین رمانتیسیسم به‌شمار می‌رود. وی یکی از مردان بزرگ فرهنگی قرون ۱۸ و ۱۹ اروپا و یکی از افراد برجسته ادبیات جهان محسوب می‌شود. گوته آلمانی، شکسپیر انگلیسی، هومر یونانی، و دانته ایتالیایی را چهار رکن ادبیات اروپا می‌دانند.او در۲۲ مارس ۱۸۳۲ در وایمار درگذشت.

ملوین شوارتز متولد ۲ نوامبر ۱۹۳۲ بود. وی یک فیزیک‌دان آمریکایی بود. وی در سال ۱۹۸۸ جایزه نوبل فیزیک را به همراه لئون لدرمن و جک استینبرگر برای «توسعه روش باریکه نوترینوئی و اعلام وجود قرین برای لپتونها از طریق کشف میون نوترینو» دریافت کرد.او در ۲۸ اوت ۲۰۰۶ درگذشت.

خروج از نسخه موبایل