نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا هیتلر واقعا خودکشی کرد؟

به گزارش سیناپرس، به باور بسیاری از مورخین، خونخوارترین و بزرگترین دیکتاتور تاریخ  و یا حداقل ، بدترین دیکتاتور چند صد سال گذشته، آدولف هیتلر است. در اینجا نیازی به بازگویی جنایات انجام شده توسط صدر اعظم آلمان وجود ندارد زیرا در کتاب ها، گزارش ها و حتی فیلم های متعددی به این مساله پرداخته شده است.

در این گزارش ما قصد داریم سرنوشت هیتلر را پس از پایان جنگ جهانی دوم و خودکشی وی و همسرش مورد بررسی قرار دهیم؛ زیرا در این رابطه شایعات متعددی وجود دارد که بر اساس آن وی زنده مانده از آلمان به امریکای جنوبی گریخته و سال ها به طور مخفیانه زندگی کرده است.

به گزارش سیناپرس، زندگی مرموز و مرگ رهبر نازی ها به نوعی است که حتی برخی افرادی که دارای تخیل قوی تر هستند، وی را با موجودات فضایی و ماورایی مرتبط کرده و در این رابطه داستانسرایی ها و شایعات متعددی شکل گرفته است. 

از منظر تاریخی اما فرجام تمامی جنایات و کشتارهای هیتلر، دارای پایانی ناخوشایند بود. بر اساس مستندات تاریخی، با نزدیک شدن نیروهای متفقین به برلین و در نتیجه سقوط قریب الوقوع نازی ها ، هیتلر به همراه همسرش ، اوا براون ، در  پناهگاه خود در شهر برلین خودکشی کرد.به گزارش سیناپرس، سپس مطابق خواسته او ، سربازان وفادارش، بدن او را با بنزین سوزاندند. با این حال ، سوزاندن واقعی جسد در آن شرایط به طور کامل امکان پذیر نبوده و مقداری از بقایای جسد هیتلر باقی مانده است که توسط فاتحان برلین جمع آوری شد.

آنچه بعد از این خودکشی اتفاق افتاد در چندین دهه مورد مناقشه بود اما شاید کمتر کسی بداند که در پژوهشگران یکبار برای همیشه به این سوال که چه اتفاقی برای جسد هیتلر افتاده، پاسخ داده اند.

پیش از بررسی این مطالعه بسیار مهم، باید به این نکته اشاره کنیم که برای مدت چند دهه ، طرفداران نظریه توطئه معتقد بودند  که هیتلر در واقع در پناهگاه خود نمرده است. در عوض ، او به همراه چند تن از افراد برجسته حزب نازی و دوستان و نزدیکان خود به آرژانتین گریخته و زندگی خود را بدون برخورد با عدالت ادامه داد.

این نظریه توطئه در مقابل ادعاهای مقامات شوروی که می گفتند سربازان شوروی قطعات جمجمه ، فک و دندانهای متعلق به هیتلر را یافته و جمع آوری کرده و آنها را به مسکو بازگردانده اند در تضاد بود.  

با این وجود ، این نظریه زمانی تقویت شد که در سال ۲۰۰۹ ، نیک بلانتونی ، باستان شناس آمریکایی ادعا کرد که قطعه جمجمه را مورد بررسی قرار داده و مشخص کرده است که متعلق به زنی است که حدود ۴۰ سال سن دارد. البته این ادعا صرفا در رسانه ها مطرح شده و نتایج آنالیز و بررسی های علمی ان منتشر نشد و اصولا کسی نمی داند که این باستان شناس دقیقا کدام استخوان ها را بررسی کرده بود.

در نهایت در سال ۲۰۱۸ ، یک تیم رسمی از دانشمندان و کارشناسان پزشکی قانونی فرانسه اجازه یافتند تا قطعات استخوانی را که ادعا می شود متعلق به هیتلر است، بررسی کنند. این استخوان ها اکنون در آرشیو دولتی روسیه نگهداری می شوند.

 گزارش های رسمی این تیم پژوهشی تأیید کرد که این استخوان ها  در واقع بقایای جسد هیتلر بوده و به این ترتیب می توان ادعا کرد که وی در پایان جنگ جهانی دوم خودکشی کرده و جسدش با بنزین سوزانده شده است.

 

گزارش: احسان محمدحسینی

منبع:grunge

خروج از نسخه موبایل