کشف ویروس کشنده ماربورگ

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از ایونینگ استاندارد، ویروس کشنده ماربورگ برای اولین بار در غرب آفریقا کشف و مرگ یک مرد مبتلا به آن نیز ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که چهار نفر در تماس با مرد مبتلا به این ویروس شناسایی شدند.

ویروس ماربورگ که متعلق به خانواده ابولا است، از خفاش‌های میوه‌خوار به انسان منتقل و سپس از طریق مایعات بدن سرایت می‌کند.

پس از شناسایی اولین مورد در روز دوشنبه، کارکنان برای کمک به مقامات در پیشگیری از شیوع این بیماری در گینه مستقر شده‌اند.

این بیماری در گوکدو، در نزدیکی مرزهای گینه با سیرالئون و لیبریا پدید آمد، منطقه‌ای که از سال 2014 تا 2016 با شیوع ابولا و دست کم 11325 نفر کشته روبرو شد.

مقامات در حال ردیابی تماس‌های این فرد آلوده بودند، زیرا قبل از مرگ به یک مرکز درمانی مراجعه کرده بود.

فادلا چایب، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: چهار نفری که با او تماس گرفتند، بدون علامت بوده و خوشبختانه به این بیماری مبتلا نشده‌اند.

با این وجود، ده نفر از کارمندان سازمان بهداشت جهانی در مکان حضور دارند تا در ردیابی تماس‌‌ها با فرد مبتلا به مقامات کمک کنند.

چایب گفت: خبر خوب اینکه تیم‌هایی از سوی سازمان بهداشت جهانی از قبل در منطقه حضور داشتند که در حال کار بر روی شیوع ابولا بودند.

علایم ویروس ماربورگ شامل تب بالا و دردهای عضلانی است و برخی از بیماران پس از چند روز دچار خونریزی از چشم‌ و گوش‌ خود می‌شوند.

هیچ دارو یا واکسنی برای ماربورگ وجود ندارد، اما نوشیدن آب و سایر مراقبت‌های درمانی می‌تواند شانس زنده‌ماندن بیمار را افزایش دهد.

هنگام ابتلای فرد، این ویروس می‌تواند از طریق تماس مستقیم با خون، ترشحات، اندام‌ها یا دیگر مایعات بدن فرد مبتلا و نیز با سطوح و مواد آلوده به این مایعات مانند ملحفه یا لباس، از انسانی به انسان دیگر سرایت کند.

در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای بیماری ویروس ماربورگ وجود ندارد. موارد درمانی موجود شامل فراورده‌های خونی، درمان‌های ایمنی و دارویی و محلول‌های خوراکی مانند اُ آر اس است.

مترجم: طیبه جعفری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا