به ما کمک کن، به خودت کمک کن

به گزارش سیناپرس به نقل  از theargus، پزشکان بر این باورند که افراد با مشاهده برخی علائم باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کرده و از نظر سلامت، خود را کنترل کنند. به تأخیر انداختن این کار جزء پشیمانی چیزی به دنبال ندارد. 

به گفته یکی از مقامات خدمات ملی بهداشت انگلیس، حدود 250 هزار نفر در این کشور در ماه ژوئن برای تشخیص سرطان مورد بررسی قرار گرفتند. بیش از 27 هزار نفر درمان خود را در همان ماه آغاز کردند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 42 درصد رشد نشان می دهد. 
در انگلیس کمپینی آغاز شده است که براساس آن قرار است از طریق تلویزیون و تبلیغات دیجیتال و پوسترها و شبکه های اجتماعی، نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از علائم سرطان را در نواحی شکمی، سرطان های اورولوژی و سرطان ریه اطلاع رسانی کنند. 

به گزارش سیناپرس، این کمپین با عنوان «به ما کمک کن، به خودت کمک کن» زمانی آغاز شد که خدمات ملی بهداشت انگلیس اعلام کرد که 60 درصد مردم این کشور نگران باری هستند که به این سازمان وارد می شود و به طور تقریبی 49 درصد آنها معتقدند که در مقایسه با پیش از دوران همه گیری، مشاوره های پزشکی خود را به تعویق انداخته اند. 

این تأخیر در کنترل بیماری ها و عدم توجه به علائم بیماری هایی چون سرطان در حالی صورت می گیرد که با این کار، هزاران نفر جان خود را به خطر می اندازند. اما این کمپین به مردم این کشور علائم و نشانه هایی را یادآور می شود که باید به آنها توجه کنند و ساده از کنارشان عبور نکنند. 
محققان انگلیسی به این نکته هشدار می دهند که افراد باید علائم معمول را که می تواند به تشخیص سرطان کمک کند، بشناسند و در صورت مشاهده این علائم حتما برای بررسی به پزشک مراجعه کنند. 

به رغم این که سرطان های ناحیه شکم و مجاری ادراری حدود 44 درصد از کل تشخیص موارد سرطان را شامل می شوند و 41 درصد مرگ و میرها در انگلیس هم بر اثر ابتلا به سرطان رخ می دهد، نمودارهای آماری حکایت از آن دارند که بسیاری از مردم این کشور از علائم هشداردهنده آگاهی ندارند. 
محققان معتقدند که از هر 5 نفر، 2 نفر از این اطلاع ندارد که سرفه های مداومی که بیش از سه هفته به طول بیانجامد ممکن است علامت ابتلا به سرطان ریه باشد و این علامت می تواند به راحتی با علائم کووید اشتباه گرفته شود. 

به گزارش سیناپرس،از دیگر علائم هشداردهنده برای سرطان های ناحیه شکمی و مجاری ادراری می توان به ادرار خون آلود و اسهالی اشاره کرد که سه هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. دیگر علائم سرطان ریه، عفونت های قفسه سینه ای باشد که مدام عود می کنند و فرد هنگام سرفه خون استفراغ می کند. 

مترجم:ندااظهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا