تولید واکسن‌های غیرتزریقی کرونا برای از بین‌بردن ترس از سوزن

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از گاردین، یک چهارم افراد بزرگسال با دیدن سوراخ حاصل از تزریق بر روی پوست خود وحشت کرده و نزدیک به 4 درصد از آنها غش می‌کنند. امّا امید به خلاصی از ترس سوزن تزریق وجود دارد، زیرا تحقیقات در این زمینه بر روی طیف وسیعی از فرمول‌های واکسن بدون تزریق کووید از جمله اسپری بینی و قرص در حال انجام است.

تقریباً هر واکسنی که امروزه استفاده می‌شود، دارای یک سوزن است و واکسن‌های تأیید شدۀ کووید -19 نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس از تزریق، سیستم ایمنی بدن معمولاً واکنش نشان می‌دهد، امّا امیدوارند که بتوانند از آرسنال ایمنی غشاهای مخاطی موجود در بینی، دهان، ریه‌ها و دستگاه گوارش که عموماً دچار حملۀ ویروس‌های تنفسی از جمله کووید- 19می‌شوند، تا حدی برای کاهش ترس از سوزن تزریق استفاده کنند.

ترس از سوزن یکی از انواع اضطراب است که در آن فرد ممکن است بیهوش شود، به علاوه این نوع ترس و گاهی خجالت از غش‌کردن، محرک‌های قدرتمندی است که افراد می‌خواهند از آن‌ها دوری کنند. این اجتناب، در میان دیگر دلایل، تلاش برای تولید واکسن کووید-19 به شکل بخورهای استنشاقی، قرص‌ها، قطره‌های دهانی یا اسپری‌های داخل بینی را دو چندان کرده است.

مترجم: طیبه جعفری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا