ربات پاک کننده ته سیگار از ساحل

به گزارش سینا پرس اصفهان به نقل از موتورترند، ربات هوشمندی که بیچ بات ((BB نام دارد و مأموریتش پاکسازی ساحل است، هر ته سیگاری را شناسایی کرده و از روی ساحل جمع‌آوری می‌کند. رباط بیچ بات از هوش مصنوعی برای شناسایی ته سیگار استفاده می‌کند. عرض این رباط ساحل نورد حدود 80 سانتی متر است که با دو بازوی چنگک مانند خود ته سیگار را شناسایی کرده و از شن بیرون می‌کشد و آن‌ها را در یک محفظه ذخیره می‌کند تا بعداً دور ریخته شوند.

رباط بیچ بات لاستیک‌های بزرگ و متورمی دارد و با باتری کار می‌کند و شبیه مریخ نورد است .شاید این رباط روزی بتواند سطح مریخ را هم تمییز کند.

در حال حاضر، بیچ بات متعلق به دریا است و با جمع‌آوری تعدادی از 4.5 تریلیون ته سیگار به سلامت محیط زیست و زمین کمک می‌کند. از آنجا که سیگار برای انسان مضر است، جای تعجب نیست که مواد شیمیایی و ریزپلاستیک ها برای جانداران دریایی نیز مضر هستند. به ویژه هنگامی که آب به ته سیگار برسد و فیلترها مواد شیمیایی سمی را به درون آب انتقال دهند.

بیچ بات چگونه ته سیگارها را جستجو می کند و اندازه ها، اشکال و زوایای آنها را در شن و ماسه تشخیص می دهد در حالی‌که حوله، صندل و دیگر زباله های ساحل را برنمی‌دارد؟

بیچ بات با آموزش الگوریتم تشخیص تصویر و با کمک هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که به دنبال چه چیزی است.

مترجم: هاجر غفاری