جوان های دیابتی و نگرانی های کرونایی

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اکسپرس، طبق مطالعه جدید منتشر شده‌ای در مجله  Primary Care Diabetes، افراد جوان تری که درگیر بیماری دیابت هستند، به صورت قابل توجهی بیشترین نگرانی را راجع به ویروس کرونا دارند. 

محققان به صورت تقریبی، 1000 فرد بزرگسال دیابتی را در سنین مختلف مورد تحقیق و بررسی قرار دادند.

آنها به این موضوع پی بردند که افراد جوانی که به دیابت مبتلا هستند، بیشتر از افراد مسن راجع به ویروس کرونا نگران هستند. این نگرانی‌ها در افراد سیگاری، ضعیف و دیابتی بیشتر از بقیه افراد است.

مواردی مانند عدم وجود حمایت اجتماعی از طرف خانواده، دوستان و همکاران شغلی و کاهش حمایت تیمی از افراد دیابتی با نگرانی‌های این افراد در مورد ویروس کرونا ارتباط دارد.

به صورت کلی، 81 درصد از این افراد نگران این بودند که در معرض ابتلا به عفونت هستند ولی 65 درصد از آنها نگران این موضوع بودند که اگر به این ویروس مبتلا شوند، نمی‌توانند دیابت خود را کنترل کنند.

براساس گفته پروفسور شاهینا پردهان، مدیر آموزشگاه تحقیقات بینایی و چشم در دانشگاه آنگلیا راسکین: ویروس همه گیر کرونا خسارت زیادی را به زندگی مردم در کل دنیا وارد کرده است و افراد دیابتی در این کشورها ممکن است به عفونت و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا دچار شوند. 
وی در ادامه افزود: دیابت نوعی بیماری است که باید حتما کنترل شود تا از عوارضی  مثل حمله قلبی، سکته مغزی، از دست دادن بینایی و سایر آسیب‌ها جلوگیری شود. 

پردهان گفت: بیشتر افرادی که از آنها نظرسنجی کردیم، نگران خطر ابتلا به عوارض ناشی از ویروس کرونا هستند. اما با این حال، افراد جوان بیشترین نگرانی را راجع به این روند دارند زیرا مشخص شده که این ویروس می‌تواند منجر به عارضه‌های مادام العمر شود.

وی در پایان گفت: عدم وجود حمایت اجتماعی با افزایش نگرانی این افراد همراه است زیرا افراد دیابتی نمی‌توانند خانواده یا دوستان خود را ببینند و این ملاقات‌ها معمولاً به صورت آنلاین برگزار می‌شوند یا به تعویق می افتند.

مترجم: مینا رضایی
منبع: medicalxpress
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا