نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کرونا دلتا غالب ابتلاء بیماری‌ها در کشور

رضا فدایی مسؤول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار سیناپرس اصفهان با اشاره به نحوه واکسیناسیون مردم اصفهانی اظهار کرد: در حال حاضر در اصفهان افراد ۶۵ سال به بالا واکسینه می‌شوند و کمبودی در واکسن ها نداریم، در استان روزانه ۱۱ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند و در صدد گسترش مراکز واکسیناسیون هستیم، همچنین محموله جدید واکسن برای اصفهان در همین چند روز اخیر وارد شده است، که در حال توزیع و مصرف آن‌ها هستیم، در اصفهان واکسن های سینو‌فارم تزریق می شوند و تعدادی محموله واکسن برکت دریافت شده که باید برای چگونگی مصرف آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: تاکنون در استان اصفهان حدود ۳۴۰ هزار نفر یک دوز واکسن کرونا و حدود ۱۲۲ هزار نفر دو نوبت واکسن دریافت کردند، به این ترتیب در مجموع حدود ۴۶۲ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند. 

مسؤول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، مطرح کرد: تاکنون حدود ۹.۱ درصد از جمعیت استان اصفهان در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند، و حدود ۶.۷ درصد از جمعیت مردم استان اصفهان یک نوبت و حدود ۲.۴ درصد از مردم استان اصفهان دو نوبت واکسن دریافت کردند، همچنین ۱۸۰ هزار نفر سالمند ۷۰ سال به بالا در اصفهان واکسینه شدند.

وی با اشاره به شیوع دلتا کرونا در سطح استان، ابراز داشت: از نظر علائم بالینی در حال حاضر بسیاری از مراجعان مبتلا به کرونا در اصفهان به کرونا دلتا مبتلا هستند و گزارش‌های کشوری نیز بر این اساس است که بخش اعظمی از مبتلایان کشور هم دلتا کرونا هستند و دلتا کرونا غالب ابتلاء در کشور است. 

فدایی با اشاره به علائم دلتا کرونا، بیان کرد: افراد باید در صورت مشاهده علائم ابتلاء به کرونا، سریع به پزشک مراجعه کنند و در خانه قرنطینه شوند تا بیماری کنترل شود، تمام انواع جهش‌های کرونا خطرناک است و دلتا کرونا بیشتر با علائمی از جمله گلو درد، علائم سرماخوردگی و اسهال در بیماران بروز می‌کند.

گفتنی است؛ سازمان بهداشت جهانی از روش نامگذاری با حروف یونانی برای اشاره به سویه های ویروس کرونایی که در کشورهای مختلف شناسایی شده اند کرده است که دلتا کرونا، سویه جهش یافته کرونا در کشور هند است.

گزارش: امیر امین الرعایا

خروج از نسخه موبایل