نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خودروی تک سرنشین الکتریکی اسپرت رونمایی شد

به گزارش سیناپرس، شرکت انگلیسی مک مورتری (McMurtry) در حاشیه جشنواره خودروهای سریع گوود وود (Goodwood Festival of Speed) از یک خودروی تک صندلی الکتریکی رونمایی کرد که توجه بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو را به خود جلب کرده است.

این خودرو با نام اسپیرلینگ (spearling) نامگذاری شده که در لهجه ایرلندی به معنی رعد و برق است. طراحی این خودرو به نوعی صورت گرفته که حداکثر کارایی آیرودینامیکی را داشته و با کمترین دریافت انرژی به بیشترین بازدهی دست پیدا خواهد کرد.

باتری های به کار رفته در این خودرو از نوع ۶۰  کیلووات در ساعت هستند که دور محفظه محل نشستن راننده تعبیه شده و این خودروی دیفرانسیل عقب می تواند در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت شگفت انگیز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

به لطف طراحی ویژه و وزن بسیار کم در حد زیر یک تن ، این خودرو قادر است با یک بار شارژ بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با سرعت زیاد در مسیرهای ویژه مسابقات حرکت کند که تخمین زده می شود این دامنه سرعت با شرایط فرمول E برابر می کند.

به گزارش سیناپرس،اگرچه در حال حاضر جزئیات فنی این خودرو به طور رسمی منتشر نشده است ولی سازندگان این خودروی سوپر اسپرت الکتریکی ادعا می کنند سطح توانایی این محصول در حد عملکرد پورشه GT3 است.

تام یتس ، مدیر عامل شرکت مک مورتی در این رابطه گفت: هدف ما این است که بهترین خودروی الکتریکی ممکن را تولید کنیم. به گزارش سیناپرس،در این خودرو از بهترین استانداردهای ایمنی در اتومبیلرانی استفاده و هیچ یک از قوانین نادیده گرفته نشده اند. در این گزارش تصویری، ویژگی های این خودروی منحصر به فرد را مشاهده می کنید.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

خروج از نسخه موبایل