نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

میکروب‌های داخل معده گاو می‌تواند پلاستیک را تجزیه کند

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از دیلی میل، از باکتری های موجود در معده گاو می توان برای هضم پلی استرهای موجود در پارچه، بسته بندی‌ها و کیسه های قابل بازیافت استفاده کرد.

تجزیه پلاستیک سخت است، اما میکروب هایی که در داخل دستگاه گوارشی حیوانات زندگی می‌کنند منبع امیدوار کننده‌ای برای هضم پلاستیک‌ها هستند. یافته های جدید با تمرکز بر تنوع متابولیکی میکروب‌های موجود در معده حیوانات گزینه ای مناسب برای تجزیه پلاستیک‌ها است.

تجزیه پلاستیک خیلی دشوار است، اما محققان در اتریش دریافتند که باکتری های شکمبه گاو، یکی از چهار بخش معده گاو، می توانند انواع خاصی از مواد پلاستیکی موجود را هضم کند و راهی همیشگی برای تجزیه و کاهش میزان پلاستیک در میکروارگانیسم‌ ها وجود دارد.

دانشمندان احتمال داده اند که چنین باکتری هایی در معده گاو برای هضم پلاستیک‌ها مفید هستند زیرا رژیم های غذایی گاو حاوی پلی استرهای گیاهی است و نوعی واکنش شیمیایی تولید می‌کند که منجر به تجزیه پلی استرها می شود. به عبارت دیگر، این میکروارگانیسم ها می توانند مواد مشابه را تجزیه کنند، بنابراین نویسندگان این پژوهش گمان می‌کنند که باکتری های موجود در معده گاو می تواند پلاستیک ها را نیز تجزیه کند.
آنها مایعات شکمبه گاوها را از کشتارگاهای اتریش گرفتند، سپس مایع را روی سه نوع پلاستیک ریختند.

طبق نتایج آن‌ها میکروارگانیسم های معده گاو می‌توانند هر سه پلاستیک را تجزیه کند و پودرهای پلاستیکی سریعتر از فیلم پلاستیکی تجزیه شدند.

 

مترجم: هاجر غفاری
 

خروج از نسخه موبایل