نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تخریب بیشتر بافت ریه توسط دلتا پلاس کرونا

به گزارش سیناپرس، نوع دلتای ویروس کرونا برای نخستین بار در هندوستان شناسایی شده و متاسفانه به تازگی مقامات بهداشتی این کشور خبر از شناسایی  نوع دلتا پلاس (Delta plus) کرونا با  قابلیت انتقال و عفونت بیشتر داده اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این نوع تازه کشف شده از ویروس کرونا را  یک نگرانی جدی نامیده و  کارشناسان هشدار داده اند که این سویه جدید به سرعت در حال گسترش است.به گزارش سیناپرس، در این میان باید توجه داشت که چه عاملی این نوع جهش یافته جدید را نسبت به بقیه گونه های ویروس کرونا خطرناک تر می کند؟ کارشناسان در این رابطه گفته اند که این نوع جدید ویروس می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی در میان افراد آلوده شود. 

در این رابطه ، دکتر ان . کی . آرورا   (N K Arora) رئیس گروه کاری مطالعات ویروس کرونا NTAGI ، هشدار داده است که نوع دلتا پلاس ویروس کرونا در مقایسه با سایر سویه ها میل بیشتری به بافت های ریه دارد.

گفتنی است نوع دلتا پلاس اولین بار در خرداد ماه امسال در هندوستان کشف شد. تاکنون ۵۱ مورد ابتلا به ویروس دلتا پلاس در این کشور شناسایی شده و شواهد نشان دهنده رشد سریع این گونه جدید است.

به گفته کارشناسان ، انتقال پذیری این سویه جدید از انواع پیشین همچون نوع آلفای کرونا به شدت بیشتر بوده و همچنین  با افزایش شدت بیماری و خطر بستری شدن همراه است.  

به گزارش سیناپرس، بررسی های انجام شده نشان می دهد نوع دلتا پلاس کرونا تمایل بیشتری به استقرار در بافت مخاطی ریه ها دارد اما هنوز به طور قطعی مشخص نیست آیا این گونه جهش یافته، قادر به ایجاد آسیب های بیشتری در این عضو حیاتی بدن بیماران هست یا نه؟

پژوهشگران اعتقاد دارند  که تأثیر سویه دلتا پلاس  با شناسایی موارد بیشتر مشخص خواهد شد اما به نظر می رسد این بیماری به طور کلی در همه کسانی که یک یا دو دوز واکسن دریافت کرده اند خفیف است. 

در خاتمه گفتنی است یکی از مهمترین دغدغه های پژوهشگران در رابطه با این نوع ویروس کرونا، واکنش واکسن های فعلی نسبت به آن بوده و هنوز مشخص نیست آیا واکسن های تولید شده فعلی قادر به ایجاد مصونیت در برابر نوع دلتا پلاس کرونا هستند یا خیر.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite

خروج از نسخه موبایل