نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شرکت دانش بنیانی که تحریم ها را تبدیل به فرصت کرد

مدیر عامل شرکت نیکو صنعت (سیناپس)، تولید کننده سنسورهای خودرو در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اصفهان اظهار کرد: در شرایطی که تحریم ها برای همه مشکل ایجاد کرده ما از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کردیم و با تولید سنسورهای خودرو جلوی میزان زیادی از واردات و وابستگی به خارج از کشور در زمینه سنسورهای خودرو به ایران را گرفتیم و بازار فروش خوبی به دست آوردیم.

وحید مالکی افزود: در مرحله اول با تولید سنسور دور موتور  کار خود را در شهر تبریز آغاز کردیم و در حال حاضر حدود 30 مدل سنسور خودرو تولید میکنیم و از لحاظ تولیدات پیشرفت خوبی داشته ایم و قادر به تولید سنسورهای خودروهای داخلی و خارجی مانند برند ام وی ام، سوزوکی و هیوندا می باشیم.

این تولید کننده اعلام کرد: برای تولید سنسورها نیازمند اس ام وی و چیپ های هستیم که از برندهای معروف ژاپنی، آلمانی و آمریکایی که همگی صاحب تکنولوژی و برندهای معروف دنیا هستند وارد می کنیم، اما مابقی چرخه تولید همگی توسط شرکت تولید می شود و اینکار باعث می شود کیفیت سنسورها در حد استانداردهای جهانی شود و با تولیدات گرید دو چینی رقابت کند و از لحاظ کیفیت از آنها پیشی بگیرد.

وی اشاره کرد: در ایران چند شرکت به صورت حرفه ای تولید سنسور خودرو انجام می دهند و این شرکت دانش بنیان توانسته جز برترین های این صنعت باشد.
این تولید کننده در ادامه اضافه کرد: برتری محصولات این  نسبت به برندهای دیگر این است که ایرادات و اشکالات سنسورهای مشابه برطرف شده و اینکار باعث می شود عمر محصول 10 برابر شود و سنسورها خرابی نداشته باشد، البته سنسورهای دریچه گاز این شرکت نیز بوراش نمی باشد و تکنولوژی آن در حد خودروهای خارجی است که این امر نیز وجه تمایز محصولات این  می باشد.
این کارآفرین افزود: با وجود اینکه توانسته است با راه اندازی این کسب و کار برای 100 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی داشته باشد، باز برای توسعه کار خود درگیر پروسه اداری می شود و به جای اینکه بتواند وقت خود را برای تولید بیشتر صرف کند مجبور می شود در راهرویی ادارات مختلف وقت بگذارد تا مسائل اداری شرکت را رفع کند، در حالی که می توان با کمی تدبیر ادارات این روال را به صورت الکترونیک و از طریق سامانه انجام داد و زمان کمتری صرف کرد.
مالکی اظهار داشت: با توجه به شعار امسال که سال مانع زدایی  است، هیچ مانع زدایی برای تولید کنندگان انجام نشده و موانع برای این قشر بیش از پیش شده است، بخصوص اداره صنعت و معدن و اداره دفترهای صنعتی که تمام وقت تولید کننده را در پروسه نامه های اداری هدر می دهند.
وی با اشاره به پتانسیل بالای جوانان ایرانی اظهار کرد: اگر حمایت های دولت در کنار کار رسانه برای ایجاد باور در جوانان باشد، میتوان با پتانسیل جوانان و فارغ التحصیل های رشته های مختلف گام بزرگی در صنعت و اقتصاد ایران برداشت و تنها لازمه این کار ایجاد باور بر اینکه  «ما توانیم و ما می سازیم» در جوانان این مرز و بوم می باشد.
 

 

گزارش: مولود عبداللهی پور
 

خروج از نسخه موبایل