پاسخ ایمنی قوی نوزادان در برابر ویروس کرونا

به گزارش سیناپرس اصفهان و به نقل از ساینس فوکس، بر اساس یک مطالعه جدید، نوزادان در برابر ویروس کرونا از محافظت نسبی برخورداند زیرا بدن آن‌ها واکنش ایمنی شدیدی نسبت به ویروس کرونا ایجاد می کند.

دانشگاه بریستول و بیمارستان رویال بریستول تحقیقی بر روی کودکان انجام داده اند که نشان می دهد نوزادان آنتی بادی و سلول  های ایمنی بیشتری نسبت به بزرگسالان تولید می کنند که منجر به محافظت آن‌ها در برابر  ویروس می‌شود.

محققان می گویند این یافته ها می تواند دلیل مصونیت نسبی کودکان کم سن و سال  را که آسیب پذیرتر هستند به خوبی نشان دهد.

محققان بررسی کردند که به چه دلیلی کودکان در طی شیوع همه گیر‌ی فقط تحت تأثیر خفیف ویروس قرار گرفته اند، این در حالی است که  نوزادان جوان نسبت به سایر ویروس های تنفسی مانند آنفولانزا  بسیار آسیب پذیر هستند.

تیم تحقیقاتی پاسخ های ایمنی در چهار نوزاد زیر سه ماه با تست کرونا مثبت را در شروع همه گیری در مارس 2020 در کنار والدینشان و سایر بیماران بزرگسالی که از ویروس کرونا بهبود یافته بودند، بررسی کرد.

دکتر آنوگونکا گفت با بررسی نوزادانی که از کرونا شدید در امان ماندند، ما نشان دادیم که نوزادان از سطح ایمنی و آنتی بادی بالاتری برخوردارند. این یافته ها گام بزرگی در تولید بهینه واکسن کرونا ایجاد کرده است.

محققان براین باورند که کودکان در حالت کلی ناقل ویروس بیشتری نسبت به بزرگسالان بستری در بیمارستان هستند. درنتیجه کودکان بر خلاف نوزادان نقش به سزایی در گسترش بیماری کرونا در دنیا دارند.

دکتر لائل یانکر می گوید:بعد از بررسی کودکان در دو روز اول ابتلا، از میزان ویروس در بدن آن ها شگفت زده شده و این حجم از ویروس در خون کودکان به دور از تصور او بوده است.

 

مترجم: هاجر غفاری
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا