تاثیر سلامت روان مادر بر روی حس لامسه نوزاد

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اِکسپرس، براساس تحقیق جدید انتشار یافته ای در مجله Acta Paediatrica ، سلامت روحی و روانی مادران در طول دوران بارداری ممکن است بر روی رفتار یا حس لامسه دوقلوها یا تک قلوها و تعداد دفعاتی که دوقلوها، خودشان و یکدیگر را لمس می کنند، تأثیر بگذارد. اینگونه رفتار که به حس لامسه مربوط می شود، ممکن است در زمانی که مادران تحت فشار یا افسردگی دوران بارداری هستند، نوعی مکانیسم تسکین دهنده ای برای جنین به حساب بیاید.

این مطالعه که براساس اسکن های سونوگرافی در 30 مورد از زنان باردار انجام شده، نشان می دهد که افسردگی و استرس مادر می تواند بر روی رفتار حسی مربوط به لامسه و حرکتی دوقلوها و تک قلوها تأثیر بگذارد اما این تأثیر بین دوقلوها و تک قلوها متفاوت است.

براساس گفته دکتری به نام نادجا ریسلند در دانشگاه دورام در انگلستان: ما از قبل می دانیم که سلامت روان مادران به ویژه استرس و افسردگی در رشد جنین تأثیر می گذارد. یافته های این مطالعه باعث شد که بینشی متفاوت و جذاب را راجع به تجربه قبل از تولد بدست بیاوریم. 

در ادامه وی افزود: تحقیقات بیشتری باید در این راستا انجام شود تا با ایجاد مجموعه ای از منابع به متخصصان زنان و زایمان، ماماها و متخصصان بهداشت روان این اجازه داد شود که بتوانند از زنان باردار در طول دوران بارداری شان حمایت کنند و نیازهای بهداشتی این افراد برطرف شود.

 

مترجم : مینا رضایی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا