حیوانات خانگی می توانند در سلامت انسان نقش داشته باشند

 به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اِکسپرس، انجمن قلب آمریکا که نوعی انجمن جهانی برای زندگی سالم و طولانی است، حیوانات خانگی می توانند کیفیت زندگی انسان ها را بهبود ببخشند، به همین خاطر حیوانات خانگی لقب "بهترین دوست های روز جمعه" در تابستان امسال داده شده است. 

جمعه ها در ماه ژوئن، جولای و آگوست، افراد مختلف عکس ها و فیلم هایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند که نشان می دهد حیوانات چگونه به آنها کمک می کنند تا استرس کمتری داشته باشند. ضمن اینکه این افراد عادت های سالمی که تمرین می کنند را با هشتگ #BestFriendFridays (بهترین دوست های روز جمعه) در این رسانه ها نام گذاری می کنند. 

بر اساس گفته گلن لوین، دکتر و استاد پزشکی در کالج پزشکی بیلور: ثابت شده است که داشتن حیوانات خانگی می تواند با استرس مقابله کند و باعث تقویت شادی و تشویق به عادات سالم مانند فعالیت بدنی منظم و مفید شود. فعال بودن و کاهش استرس می تواند به کاهش خطر بیماری های قبلی و عروقی مانند بیماری های قبلی و سکته کمک کند.

چهار دلیل نشان می دهد که حیوانات خانگی می توانند بر روی سلامتی صاحبشان تأثیر بگذارند:

1 – حیوانات خانگی می توانند روند کار کردن را بهتر کنند. مطالعه های مختلف نشان می دهد که وجود حیوانات خانگی در محل کار ممکن است به کاهش استرس،افزایش بازدهی و بهبود رضایت کارکنان کمک کند.

2 – این حیوانات باعث ایجاد تحرک در انسان ها می شوند.
مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی با کاهش خطر ابتلا به بیماری ها و افسردگی ارتباط دارد.

3 – حیوانات خانگی باعث غلبه بر تنهایی می شوند. وقتی انسان ها حیوان را می بینند، لمس می کنند، به صدای شان گوش می کنند یا با آنها حرف می زنند، منجر به ایجاد حس خیرخواهی، شادمانی، پرورش و خوشبختی در این افراد می شود که این روند به سرکوب هورمون های استرس کمک می کند.

4 – این حیوانات می توانند به تسریع روند بهبودی بعد از عوارض قلبی عروقی کمک کنند. اینگونه مطالعات نشان می دهد که ارتباطی بین مالکیت حیوان و نتیجه های بهتر در سلامتی بعد از عارضه قلبی عروقی، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی وجود دارد.

 

مترجم: مینا رضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا