درمان سرطان با سلول های T

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اِکسپرس،  اینگونه سلولها می توانند با تعقیب و حمله به سلولهای عادی بدن، باعث ایجاد بیماری های خود ایمنی شوند. اما اگر این سلولها به درستی مهار شوند، می توانند سلولهای سرطانی مقاوم به درمان را از بین ببرند.

دانشمندان در بیمارستان سنت جود، قصد داشتند که به نحوه ی کنترل شدن سلولهای T پی ببرند. به همین خاطر به آنها به دنبال تقویت کننده ها، توالی DNA بودند که وقتی به پروتئین های خاصی وصل می شوند، نحوه  روشن یا خاموش شدن ژن ها را تعیین نیز می کنند.

دانشمندان به این موضوع پی بردند که تقویت کننده های ژنی به نام Foxp3 به عنوان یک جفت برای کنترل سلولهای T مؤثر و قاتل وارد عمل می شوند. عمل کردن تقویت کننده ها با یکدیگر مهم است.

براساس گفته دکتر یونگ فنگ در بیمارستان تحقیقاتی ایمنی شناسی سنت جود: این تقویت کننده ها مانند دست چپ و راست تان با یکدیگر ترکیب می شوند. آنها با یکدیگر به روش های مختلفی وارد عمل می شوند تا سلول های T مؤثر و کشنده را مهار کنند. به بیانی، این تقویت کننده ها نقش مهمی را در این روند ایفا می کنند که چگونه سیستم ایمنی بدن به درستی و با اطمینان، به هدف مد نظرش حمله می کند.

این تحقیق در مجله ی Experimental Medicine ، انتشار یافته است.

مترجم : مینا رضایی