نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بعد از واکسیناسیون، به آزمایش کرونا نیاز داریم؟

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اِکسپرس، طبق آخرین دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC)، در صورتی که به صورت کامل واکسیناسیون شده باشید، حتی اگر در معرض ابتلا به این بیماری باشید، اصلاً نیازی نیست که به سراغ آزمایش یا قرنطینه بروید. در این شرایط اگر به علائم ویروس کرونا مثل تب، سرفه و خستگی مبتلا شدید، نگران نشوید زیرا این شرایط استثناء است. 

طبق مطالعه های اخیر، افرادی که واکسیناسیون شدند، برای مبتلا شدن به نوع حاد این بیماری، با ریسک خیلی کمی مواجه هستند. حتی اگر به این بیماری واگیر دار مبتلا شوید، احتمال اینکه آن را به بقیه ی افراد انتقال دهید، کمتر است و علائم خفیف تری دارد. 

به همین خاطر براساس گفته ی CDC، افراد واکسینه شده می توانند غربالگری رایج محل کارشان را انجام ندهند گرچه بسیاری از شرکت ها، وضعیت واکسیناسیون کارکنان شان را پیگیری نمی کنند. به دلیل خطر شیوع بیشتری که این بیماری دارد،  غربالگری برای  افرادی که در پناهگاه های بی خانمان یا زندان ها کار و زندگی می کنند، توصیه میشود.

همچنین این دستورالعمل ها برای دکترها، پرستاران و سایر کارکنان مراقبت های بهداشتی قابل اعمال نیست چون کارفرمایان این افراد، به آزمایش ویروس کرونا نیاز دارند. اعمال دستورالعمل های مربوطه، در هر کشوری متفاوت است. 

شهروندان آمریکایی که از خارج کشور به خانه هایشان برمی گردند، قبل از اینکه سوار خطوط هواپیمایی شوند، باید بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون ، آزمایش ویروس کرونا را با نتیجه منفی ارائه دهند. براساس گفته ی CDC، هر شخصی که جواب آزمایشش مثبت باشد، باید برای 10 روز در قرنطینه بماند. 

با افزایش آمار واکسیناسیون، بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که CDC، دستورالعمل های آزمایش ویروس کرونا را برای افرادی که با واکسینه شدن علائم نیز دارند، راحت بگیرد. بسیاری از سرماخوردگی ها و ویروس ها می توانند علائمی مانند ویروس کرونا داشته باشند که می توانند منجر به موجی از آزمایش های غیر ضروری این ویروس در پاییز شوند.

طبق گفته  دکتر ربکا وورتز در دانشگاه مینه سوتا: بیماری های عفونی زیادی وجود دارند که علائم مشابه با ویروس کرونا را دارند و هیچ گونه آزمایشی را برای آنها در نظر نمی گیریم. باید دستانتان را بشویید و در خانه کار کنید اما نیازی نیست که دوباره آزمایش کرونا را تکرار کنید.

 

مترجم : مینا رضایی
 

خروج از نسخه موبایل