پادتن کرونا تا هشت ماه در بدن فعال است

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اِکس پرس؛ محققان ایتالیایی اعلام کردند پادتن های ویروس کرونا در خون افراد آلوده تا حداقل هشت ماه پس از آلوده شدن به صورت فعال باقی می ماند.  

براساس بیانیه ای از بیمارستان سان رافائل در میلان ایتالیا؛ علیرغم شدت بیماری، سن افراد بیمار یا وجود آسیب های دیگر در بدن این افراد، این پادتن ها در خون افراد آلوده وجود دارند. 

محققان با همکاری موسسه بهداشت ملی ISS ایتالیا، 162 نفر آلوده به ویروس کرونا را که در موج اول عفونت های سال گذشته در اورژانس حضور داشتند مورد مطالعه و بررسی قرار دادند. 

نمونه های خون در ماه های مارس، آوریل و در پایان نوامبر از افراد نجات یافته گرفته شد و حدود 29 نفر از بیماران فوت کردند. 

طبق بیانیه ی مشترکی با مؤسسه ی ISS : با وجود اینکه پادتن های خنثی کننده در طول زمان کاهش پیدا می کنند، اما حضور این پادتن ها در خون بسیار پایدار بوده است.

هشت ماه بعد از تشخیص بیماری تنها سه بیمار بودند که دیگر به این آزمایش جواب مثبتی نشان ندادند. 

این مطالعه که در مجله علمی ارتباطات طبیعت انتشار یافته، بر اهمیت تولید پادتن برای بهبودی ویروس کرونا تأکید می کند. 

طبق این گزارش: افرادی که موفق به تولید این پادتن ها در پانزده روز اول بیماری نشده اند، بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید و حاد این ویروس هستند. 

دو سوم از بیمارانی که مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته اند، مرد بوده اند و سن میانگین شان 63 سال بوده است و تقریباً 57 درصد از این افراد مشکلات آسیب شناسی قبلی مثل فشارخون بالا و دیابت داشته اند.

مترجم : مینا رضایی 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا