نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مردان کچل بیشتر به کرونا مبتلا می شوند

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از دیلی میل، آلوپسی آندروژنتیک یا طاسی مردانه نوعی ریزش موی ژنتیکی است که حدود 50 درصد مردان بالای 50 سال را درگیر می کند که محققان دریافتند مردان با این عارضه بیشتر مستعد ابتلا به ویروس کرونای شدید هستند.

طاسی الگوی مردانه با تغییر در ژن گیرنده آندروژن (AR) کنترل می شود که میزان حساسیت بدن به آندروژن ها را تنظیم می کند.

پاسخ های آندروژن نیز با آنزیمی شناخته شده به نام TMPRSS2 در ارتباط هستند که تصور می شود این آنزیم در عفونت های ویروس کرونا نقش دارد.

به نظر می رسد تعداد زیادی از مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند و محققان در تلاش هستند که ارتباط بین ژن آندروژن و ویروس کرونا را دنبال کنند.

لازم به ذکر است 79% از مردان مبتلا به کرونای شدید طاس بودند.

در این مطالعه محققان طول منطقه تکرار پلی گلوتامین یا تکرار CAG را در ژن آندروژن، میان 65 بیمار طاس بستری که با حساسیت آندروژن و طاسی الگوی مردانه ارتباط دارد اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند که اگر این مقدار کوتاه تر از 22 نوکلئوتید باشد (نوکلئوتیدها مولکولهای DNA را تشکیل می دهند) به طور قابل توجهی کمتر از بیمارانی که این تعداد در آن ها 22 یا بیشتر است تحت مراقبت های ویژه ویروس کرونا قرار می گیرند.

اندی گورن، محقق پزشکی کالیفرنیا گفت: مطالعات نشان می دهد مقدار AR CAG  با خطر ابتلا به ویروس کرونا شدید در ارتباط است و از طول تکرار AR CAG می تواند به عنوان نشانگر زیستی برای کمک به شناسایی بیماران مرد مبتلا به کرونا استفاده کرد چرا که این گروه بیشتر نیازمند مراقبت های ویژه آی سی یو خواهند بود و با در نظرگرفتن این موضوع اقدامات مراقبتی به موقع صورت می گیرد.

اندی گون و تیم وی با تمرکز بر این یافته درحال بررسی یک درمان جدید امیدوار کننده برای بیماران کرونایی هستند که ممکن است منجر به درمان ویروس کرونا شود. 

لیدیا رودنیکا، عضو هیئت مدیره EADV و متخصص پوست دانشگاه علوم پزشکی ورشو گفت: این تحقیق ارزش علمی پوست شناسی را با ارائه بینش کلیدی در مورد نقش ژنتیک و پیوند آن با بیماری کرونا نشان می دهد.

مترجم: هاجر غفاری
 

خروج از نسخه موبایل