استحمام در آخر شب باعث افزایش درد می شود

دکتر عباس پورسینا متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار کرد: بر اساس پژوهش های انجام شده در دنیا بیش از یکصد نوع بیماری روماتیسمی وجود دارد که هر یک علائم مختلفی دارد و با توجه به ارگان یا اندام درگیر شده در بدن این بیماری نشانه های مختلفی از خود نشان داده که هر یک راه درمانی خاصی دارد.

وی با بیان این موضوع که هیچ اندامی در بدن از بیماری روماتیسم در امان نیست افزود: شایع ترین نوع این بیماری را میتوان رماتیسم قلبی، رماتیسم مفصلی، رماتیسم پوستی، و رماتیسم ستون فقرات نام برد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: با توجه به تعدد نوع این بیماری، علم پزشکی از اصطلاح رماتیسم استفاده نمی کند و برای هر نوع، از اسم منحصر به فرد آن استفاده می کند.

وی گفت: رطوبت و سرما به عنوان تشدید کننده بیماری رماتیسم می تواند باعث ایجاد درد در مفاصل شود، که این نوع از رماتیسم را با نام آرتریت روماتوئید یا رماتیسم مفصلی می شناسند.

پورسینا تصریح کرد: از آنجایی که بلافاصله پس از دوش گرفتن آخر شب در بستر رختخواب قرار می گیریم در نتیجه تبخیر رطوبت از سطح بدن مدت زیادی به طول می انجامد به علاوه سرمای بیشتری را احساس خواهیم کرد درنهایت این عوامل می تواند باعث تشدید درد در بیمار درگیر با رماتیسم مفصلی شود.

وی در پایان گفت: در این خصوص توصیه می شود با تغییر در ساعت استحمام یا پس از کسب اطمینان از خشک شدن کامل سطح بدن به بستر رختخواب بروید.
 

گزارش: امین بازوکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا