نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضرورت ماسک زدن بعد از واکسینه شدن

به گزارش سینا پرس اصفهان و به نقل از سی ان ان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده راهنمای جدیدی در مورد استفاده از ماسک در فضای باز برای آمریکایی های واکسینه شده صادر کرد. 
افراد واکسینه شده (اففرادي كه دوز اول واكسن را دريافت كردند) می توانند در اجتماعات کوچک، فضاهای باز و یا هنگام غذا خوردن در رستوران ماسک نزنند و افراد واکسینه نشده هنوز باید در این فضاها ماسک بزنند.
دکتر روچل والنسکی روز سه شنبه درسخنرانی مجازی کاخ سفید اعلام کرد: اگرشما واکسینه شده اید و می خواهید با افرادی که واکسینه شده اند و یا هنوز واکسن نزده اند دور همی کوچکی در فضای باز داشته باشید  یا در رستورانی در فضای باز شام بخورید می توانید ماسک خود را بر دارید.
با وجود اينكه انواع مختلفی از ویروس کرونا درراه است اما اقدامات تشخیصی و درمانی می تواند از شدت عفونت کم کند همچنين بعد از تزريق واكسن زندگی برای افراد واکسینه شده به طور کامل به حالت طبیعی بر نمی گردد در همين خصوص آژانس سلامت فدرال می گوید حتی اگر واکسینه شده باشید باید از برگزاری اجتماعات بزرگ در داخل منزل خودداری کنید.
همچنين افراد کاملاً واکسینه شده (کسانی هستند که دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند) در فضاهای شلوغ و روباز، مانند اجرای زنده، کنسرت، راهپیمایی و یا مسابقات ورزشی باید ماسک بزنند.
به طورکلی، برای افراد واکسینه شده، فعالیت های خارج از منزل بدون ماسک بی خطر است با این حال توصیه می شود که در محیط های شلوغ، فضای باز و مکان های مختلف مانند استادیوم ها وکنسرت ها ماسک بزنید همچنين حفظ فاصله فیزیکی در شرایطی که افراد واکسینه نشده حضور دارند ضرروی است.
مرکز کنترل بیماری های آمریکا به افراد واکسینه شده و غیر واکسینه شده توصیه می کند که در فضاهای عمومی داخلی مانند بازار، سالن سینما یا موزه همچنان ماسک بزنند.
درهمين خصوص بایدن اعلام کرد: نتیجه نهایی واضح است، اگر واکسینه شوید می توانید با خيال راحت کارهای بیشتری هم در فضای باز و هم درخانه انجام دهید و این دلیل موجهی برای واکسینه شدن جوانان و کسانی است که گمان می کنند به واکسن نیازی ندارند.


 

مترجم: هاجر غفاري

خروج از نسخه موبایل