مسیر کشف زنده بودن بعد از پایان کرونا

معرفی عناصراصلی ایکیگای در دوران همه گیری کرونا
به گزارش سینا پرس اصفهان و به نقل از  ای سی سی، «ایکیگای» در فرهنگ ژاپنی به معنای «دلیل زنده بودن » است.
یوشیکازه اودا روانپزپزشک ژاپنی گفت: از همه گیری ویروس کرونا بیشتر از یک سال می گذرد و این بحران مقاومت پزشکان را به عنوان کارکنان خط مقدم عمیقاً سنجیده است و من امید دارم بتوانم مسیر ایکیگای را به گونه ای بازتاب دهم که در سال جدید مملو از وعده و امید برای همگی ما باشد. 
ما با چالش بی سابقه ای مملو از ترس و اضطراب در سال 2020 مواجه شدیم که خستگی ذهنی و جسمی فراوانی به همراه داشت. در حالی که این زمان، سخت ما را به چالش کشید و باعث بروز قدرت درونی ما نیز شد. سال جدید فرصتی را برای ما فراهم می کند تا بر مسیر رشد و آسایش تأمل کنیم و با انگیزه و تمرکز پیش برویم.
ایکیگای چارچوبی از بازتاب خود را در فعالیت های روزمره با تأثیر عمیق بر بهزیستی شخصی، خوشحالی، تندرستی و طول عمر برای ما فراهم می کند، چارچوب آن به طور گسترده بر پایه امید، ارزش ها و هویت بنا شده است
1- امید به زندگی
یوشیکازه اودا عنوان کرد: حتی اگر در زمان حال احساس خوشبخت بودن نداشته باشیم ولی به آینده امیدوار باشیم و هر روز با امید زندگی کنیم ، ایکیگای ما متولد می شود.
 امروز قدرت علم ما را امیدوار می کند، واکسن ها و کار دانشمندان، پزشکان و آژانس های دولتی  همه برای مبارزه با همه گیری متحد می شویم و این امید و همکاری مشوق ما به سوی آینده است.
سواسینی لاکشمنان نویسنده این مقاله اظهار کرد: من از نزدیک مشاهده کردم که چگونه امید می تواند از طریق خدمات ما در زمان های بحرانی منجر به هم پیوستن ما به یکدیگر شود.»
2- مطابق ارزش های اصلی خود زندگی کنید.
هدف هم ترازی ارزش های اصلی با اقدامات ما ، تجربیات و احساسات درونی ما است، چالش هایی که با آن رو به روشده ایم فرصت هایی را برای تجسم ارزش های مملو از شفقت و خدماتی در راستای هموارکردن رنج ها و کمبودهای انسانی فراهم آورده اند.
3- از نقش خود در زندگی مطلع باشید
یوشیکازه اودا ادامه داد: ایکیگای از طریق آگاهی فرد از وجود ضروری خود در جامعه و همچنین از طریق آگاهی فرد نسبت به نقش خود درجامعه ایجاد می شود.
همه گیری  نقش منحصر به فرد ما را به عنوان کارکنان خط مقدم در بزرگترین بحران سلامتی قرن برجسته کرده است و اقدامات ما نتایج فوری و تأثیرگذاری دارند.
4- با قدرت بر مشکلات غلبه کنید
سواسینی لاکشمنان معتقد است: قدرت ما نه تنها در مقاومتی است که نشان داده ایم بلکه در تلاش  همگی ما برای مبارزه با این بحران است.
در ادامه چند تمرین عملی روزانه برای تقویت ایکیگا آورده شده است و توصیه می شود این تمرین ها را به مدت یک الی دو هفته انجام دهید.
– یک دفترچه ی سپاسگزاری داشته باشید، هر روز پنج دقیقه سپاسگزاری کنید و آن را بنویسید.
– سه ارزش اصلی و معرف شخصیت خود را شناسایی کنید، برای رده بندی اولویت های خود می توانید از جستجو در گوگل استفاده کنید.
– فعالیتی را انتخاب کنید که بتوانید روزانه انجام دهید، این فعالیت  بایستی در راستای ارتقای یکی از ارزش های اصلی شما باشد.
در پایان سواسینی لاکشمنان گفت: من کاملاً از آرزوی عموم مردم برای پایان این همه گیری آگاه هستم، گرچه امیدوارم با تشخیص فرصت های پیش رو بتوانیم امید و بهبودی ایکیگای درون خود پیدا کنیم.

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا