نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت کوچک ترین پهباد جهان

پهبادها برای بسیاری از ما امری جدید به حساب می آیند ولی در حقیقت امر، این دستگاه ها مدل های خاصی از دستگاه های UAV هستند. این دستگاه ها می توانند ابعاد متنوعی را داشته باشند. می توان در جهان پهبادهایی با اندازه های بسیار بزرگی مانند ابعاد یک هواپیمای بوئینگ 747 تا ابعاد یک سکه را پیدا کرد.

شرکت Axis، یک کمپانی خوش نام در ساخت پهباد محسوب می شود و به تازگی جدیدترین مدل پهباد خود را با برچسب کوچک ترین پهباد دنیا به بازار روانه ساخته است. این پهباد اندازه ای بسیار کوچک دارد و عملا بزرگ تر از یک سکه نیست. طراحی این پهباد به نحوی انجام شده است که می توان آن را در جعبه کنترل پروازی راه دور این دستگاه قرار داد. به این ترتیب می توان با قرار دادن کنترل در جیب، این پهباد را به راحتی به همراه خود حمل کرد.

این پهباد دارای یک ژیروسکوپ 6 جهته است که می تواند ایستایی آن در هوا را تامین کند. همچنین استفاده از باند 2.4 گیگاهرتزی برای کنترل این دستگاه موجب شده است تا ارتباط بسیار خوبی بین کنترل از راه دور و پهباد برقرار شود. این پهباد Aerius نام گرفته است و یک باتری 3.7 ولتی قابل شارژ در آن تعبیه شده است تا بتوان نیروی مورد نیاز این دستگاه کوچک را در هنگام پرواز تامین کرد.

البته نباید انتظار بالایی از این باتری کوچک داشت و تنها می توان بر اساس نوع پرواز، زمانی بین 5 تا 7 دقیقه با Aerius در آسمان حضور داشت. این پهباد کوچک قابلیت مانور بالایی را نیز در چنته دارد و می توان با آن اقدام هایی مانند دور زدن به صورت عمودی را به سادگی انجام داد. عرضه رسمی این پهباد دقیقا 40 روز دیگر در ایالات متحده آمریکا اغاز خواهد شد.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل