نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ردیابی وضعیت بدنی از طریق یک مچ‌بند هوشمند

به گزارش سیناپرس اردبیل، تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه می توان به وضعیت و مکانیک بدن پی برد. یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کرنل این قابلیت را در یک سیستم دوربین جدید برای مچ دست نشان داده است، که امیدوار است در ساعت‌های هوشمند آینده کار کند.

این سیستم BodyTrak نام دارد. این بار، این گروه از یک دوربین RGB کوچک به اندازه یک سکه و یک هوش مصنوعی سفارشی برای ساخت مدل‌هایی از کل بدن استفاده کردند. این دوربین روی مچ دست بسته می‌شود و تصاویر اولیه اعضای بدن در حال حرکت را به یک شبکه عصبی عمیق متصل می‌کند. این در زمان واقعی کار می کند و جای خالی تصاویر دوربین را برای ساخت مدل های سه بعدی بدن در 14 حالت مختلف پر می کند.

محققان پتانسیل سیستم BodyTrack آن را با کمک 9 شرکت‌کننده نشان دادند که در حین انجام فعالیت‌های روزمره مانند پیاده‌روی، نشستن یا ورزش از دوربین استفاده می‌کردند. با استفاده از دوربین تکی که روی مچ پوشیده شده و به سمت بدنه قرار گرفته بود، این سیستم قادر به ساخت مدل‌های کامل با میانگین خطای موقعیت 6.9 سانتی‌متری (2.7 اینچ) بود. هیونچول لیم، نویسنده اصلی این تحقیق، گفت:« برای سنجش بدن، اگر بتوانیم فقط بخشی از بدنمان را تصویر برداری کنیم این اطلاعات زیادی برای استنباط برای بازسازی بدن کامل است».

این نوع فناوری می‌تواند در نسل بعدی سیستم‌های ضبط حرکت، که به طور سنتی شامل تجهیزات گران قیمت برای ردیابی مکانیک پیچیده اجسام متحرک است، پتانسیل داشته باشد. این تیم تصور می‌کند که از آن در ساعت‌های هوشمند نیز استفاده می‌شود، جایی که می‌تواند موقعیت بدن را در حین فعالیت بدنی در زمان واقعی ردیابی کند. چنگ ژانگ، نویسنده ارشد این مقاله گفت: «از آنجایی که ساعت‌های هوشمند از قبل دارای دوربین هستند، فناوری مانند BodyTrak می‌تواند وضعیت کاربر را درک کند و بازخورد آن را در زمان واقعی ارائه دهد».

 این کار مفید، مقرون به صرفه است و محدوده حرکت کاربر را محدود نمی کند.

منبع: new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل