اسکلت‌های بیرونی جایگزین وسایل کمک حرکتی می‌شوند

به گزارش سیناپرس اردبیل، به عنوان یکی از معدود سازمان‌هایی در سراسر جهان که بیومکانیک راه رفتن، رباتیک، هوش محاسباتی و حسگرهای پوشیدنی را ترکیب می‌کند، VU نزدیک به یک دهه است که بر روی تحقیقاتی کار می‌کند که به اسکلت‌های بیرونی پوشیدنی اجازه می‌دهد تا جایگزین وسایل کمکی حرکتی چندصد ساله مانند صندلی چرخدار یا عصا شوند.

محققین پروفسور رضاول بگ و دکتر هاناتسو ناگانو در حال انجام تحقیقاتی با شرکت ژاپنی پیشرو جهان، هستند که اولین سایبورگ پوشیدنی جهان، اندام کمکی هیبریدی (HAL) را توسعه داد. HAL فرمان‌های فعال‌سازی عضلانی باقی‌مانده یک فرد آسیب‌دیده را به‌عنوان «میکرو الکتریسیته» از طریق یک حسگر متصل به پوشنده شناسایی و پیش‌بینی می‌کند که سپس یک دستگاه روباتیک خارجی متصل به اندام غیرفعال را اجرا می‌کند.

برای مثال، اگر روی مچ پا متصل شود، می‌تواند از سیگنال ریز الکتریسیته برای کنترل دقیق زمان‌بندی مورد نیاز اسکلت بیرونی و حرکت مچ پا برای راه رفتن استفاده کند. دکتر ناگانو گفت: «استفاده از اسکلت بیرونی برای توانبخشی به کمک فناوری در حال حاضر در سرتاسر جهان اتفاق افتاده است».

در نهایت، و طی پنج تا ده سال آینده، دکتر ناگانو یک مرکز تحقیقاتی HAL را که اسکلت‌های بیرونی را برای کار با 54000 کاربر ویلچر در ویکتوریا طراحی می‌کند را پیش بینی می‌کند. این پروژه یک کمک مالی معتبر از بنیاد علم، دانش و نوآوری دولت ویکتوریا دریافت کرد. VU همچنین با دانشگاه Tsukuba در ژاپن همکاری می کند.

 

منبع: new atlas
مترجم: مهناز علیرضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا