نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید صفحه نمایش کشش پذیر با کیفیت بالا

به گزارش سیناپرس اردبیل، ال‌جی از اولین نمایشگر با کیفیت بالا رونمایی کرد که می‌تواند در حین استفاده کشیده، بپیچد و تا شود. این شرکت یک صفحه نمایش 12 اینچی تولید کرده است که در آن از نوعی سیلیکون استفاده شده است که در لنزهای تماسی استفاده می شود و یک بستر انعطاف پذیر فیلم مانند با LED های میکرو به عنوان منبع نور تشکیل داده است. رزولوشن آن 100 پیکسل در هر اینچ (ppi) است که در مقایسه با بسیاری از مانیتورها و تلویزیون ها است و با RGB تمام رنگی نمایش داده می شود.

مانند سایر لوازم الکترونیکی قابل کشش، سیم‌های داخل آن به جای یک خط مستقیم، شکل S دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جریان الکتریسیته را حتی در زمانی که کشیده یا فشرده می‌شوند، ادامه دهند. در این حالت، نمایشگر می تواند تا 20 درصد طول اولیه یا 2 اینچ (5 سانتی متر) اضافی کشیده شود. این مقدار زیادی نیست، اما این شرکت تاکنون نمونه اولیه کوچک‌تر و با وضوح پایین‌تری را ساخته است.

قبلاً تلفن‌هایی با نمایشگرهای تاشو، تلویزیون‌هایی که می‌توان آن‌ها زمانی که استفاده نمی‌کنید جمع کرد و مانیتورهایی که می‌توان به‌صورت دستی در زوایای مختلف خم شد، دیده بودیم. صفحه نمایش کششی جدید ال‌جی دیسپلی می‌تواند در این نوع برنامه‌ها و همچنین نمایشگرهای پوشیدنی یا اتصال به سطوح منحنی مانند وسایل نقلیه، هواپیما، مبلمان یا بسیاری موارد دیگر استفاده شود.

فن آوری صفحه نمایش قابل کشش ال جی هنوز جای پیشرفت دارد.

منبع: new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

خروج از نسخه موبایل