گزارش ویدیویی از ساخت آنتن اینترنت پرسرعت خانگی

بسیاری از مناطق وجود دارند که کابل کشی اینترنت در آنها وجود ندارد و اهالی این مناطق از این فناوری بی بهره می مانند در حالی که بسیاری از موارد زندگی امروزی به استفاده از اینترنت نیاز خواهد داشت. حال ریچارد گای که در منطقه ای دور افتاده در انگلستان زندگی می کند در مواجهه با چنین مشکلی به صورت مستقیم دست به کار شده و راه حلی برای این موضوع پیدا کرد.

او با بررسی منطقه دریافت که امواج اینترنتی 4G در این منطقه وجود دارند ولی به علت بهینه نبودن آنها، تنها در نقاطی خاص می توان از این امواج بهره گرفت. در ادامه او با استفاده از یک ایده مناسب موفق شد تا کابل کشی اینترنت پر سرعت را به خانه های روستای محل زندگی خود هدیه کند.

گای با قرار دادن یک آنتن دریافت امواج وای فای در یک نقطه مناسب (نقطه ای که بهترین آنتن دهی را داشت)، امواج را دریافت کرد. در ادامه او از یک مبدل امواج بی سیم به فیبر نوری استفاده کرد و کابل کشی مناسب را به خانه های روستا انجام داد. جهت از بین نرفتن برقراری ارتباط با این آنتن، یک باتری ذخیره و یک پنل سلول های خورشید در بالای این آنتن تعبیه شدند تا انرژی مورد نیاز آن را تامین کنند.

به این ترتیب اهالی روستا اینترنت کابل کشی شده خانگی با سرعت دانلود 45 مگابیت بر ثانیه را دریافت کردند. این پروژه در تمامی مناطق روستایی در جهان قابل پیاده سازی است و هزینه آن بسته به میزان کابل کشی می تواند بین 1000 تا 2000 پوند (برابر با1500 تا 3000 دلار) باشد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا