نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش ویدیویی از سیستم هوشمند ضد تصادف در خودرو

متخصصان با بررسی های خود نشان داده اند که از هر پنج تصادف، یکی از آنها در شب ها و در جاده های بدون نور صورت می پذیرد. یکی از مشکلات اصلی در این دست جاده ها این است که به علت نبودن نور مناسب، راننده به تمامی حواشی جاده تسلط کافی نخواهد داشت.

متخصصان شرکت فورد با بررسی این مشکل به دنبال راه حلی منطقی برای آن گشته و سرانجام سیستم هوشمند دید در شب را برای خودروهای این شرکت طراحی کردند. در حقیقت طراحی این سیستم به دو بخش و دو اختراع مجزا تبدیل می شود. اختراع نخست با استفاده از سامانه موقعیت یاب جهانی به سراغ بهره گیری از اطلاعات ماهواره ای برای جاده پیش رو می پردازد. به این ترتیب می توان پیش از رسیدن به یک پیچ از خطر وجود اشیاء یا خودروها در آن آگاه شد.

این سامانه هوشمند ضد تصادف نام طولانی ای را به خود می بیند. نام این سیستم “سیستم پیشرفته روشنایی جلو بر پایه استفاده از دوربین” (camera-based advanced front lighting system) است.

سیستم دوم مخصوص جاده های تاریک طراحی شده است و نام آن Spot lighting تعیین شده است. البته این سیستم هنوز تا رسیدن به مرحله عملیاتی شدن راهی طولانی در پیش دارد.

در این سیستم، دوربین های مادون قرمز در خودروها قرار داده می شوند. این دوربین ها حتی در تاریکی مطلق نیز امکان شناسایی انسان ها و موجودات دیگر حاضر در جاده را برای راننده فراهم می سازد. به این ترتیب در پنل نمایشگر خودرو، تصاویر بیرون به نمایش درآمده و موجودات زنده با یک کادر زرد رنگ مشخص می شوند.

No tags for this post.

خروج از نسخه موبایل