نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاثیر خواب کافی بر سلامتی ما

به گزارش سیناپرس اردبیل، خواب کمتر می‌تواند با افزایش خطر ابتلا به حداقل دو بیماری مزمن مرتبط باشد. این تحقیق تأثیر طول مدت خواب را بر سلامت بیش از 7000 مرد و زن در سنین 50، 60 و 70 سال jجزیه و تحلیل کرد. دانشمندان رابطه بین مدت زمان خواب هر شرکت کننده و میزان مرگ و میر آنها و همچنین اینکه آیا آنها با دو یا چند بیماری مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان یا دیابت تشخیص داده شده اند، بررسی کردند. این کار در طی 25 سال انجام شد. در مقایسه با افرادی که تا 7 ساعت می‌خوابیدند، افرادی که در 50 سالگی 5 ساعت یا کمتر می‌خوابیدند، 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری مزمن بودند.

این را می توان این گونه توضیح داد که خواب کوتاه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد که به نوبه خود خطر مرگ را افزایش می دهد.با بالا رفتن سن افراد، عادات خواب و ساختار خواب آنها تغییر می کند. با این حال، توصیه می شود 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید، زیرا مدت خواب برای سلامتی بسیار مهم است. کیفیت خواب شما می‌تواند بر میزان نیاز شما نیز تأثیر بگذارد.اگر کیفیت خواب شما ضعیف باشد، ممکن است متوجه شوید که پس از خواب کافی ، هنوز احساس خستگی می‌کنید.
 برای اطمینان از خواب بهتر در شب، رعایت بهداشت خواب خوب مهم است، مانند اطمینان از اینکه اتاق خواب آرام، تاریک و دمای راحت قبل از خواب باشد. همچنین توصیه می شود وسایل الکترونیکی را بردارید و از خوردن وعده های غذایی زیاد قبل از خواب خودداری کنید. فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض نور در طول روز نیز ممکن است باعث خواب خوب شود.

میزان خواب کافی در گروه های سنی متفاوت:

 . کودکان در سنین مدرسه 11 به -9 ساعت خواب نیاز دارند.

 . نوجوانان به 10-8 ساعت خواب نیاز دارند.

 . بزرگ‌سالان به 9 -7 ساعت خواب نیاز دارند.

 .افراد مسن به 7 تا 8 ساعت خواب نیاز دارند.

جو ویتمور، پرستار ارشد قلب در بنیاد قلب بریتانیا گفت:«خواب کافی به بدن شما اجازه می دهد تا استراحت کند، بنابراین برای دوری از بیماری های مزمن استراحت کافی داشته باشید ».

منبع:stufy find
مترجم: پریناز نصرتی

 

خروج از نسخه موبایل