هواپیمای تمام الکتریکی با سوخت لیتیومی به پرواز درآمد

به گزارش سیناپرس اردبیل، پروژه X-57 اولین هواپیمای الکتریکی کاملاً آزمایشی ناسا است و بخشی اولیه از کاراین آژانس برای توسعه راه‌حل‌های هوانوردی پایدار است. به جای سوخت هوانوردی مبتنی بر نفت، از باتری‌های تجاری، قابل شارژ، لیتیوم یونی برای انرژی مورد نیاز موتورهایش برای پرواز استفاده خواهد کرد. هدف این است که پرواز تمیزتر، آرام تر و پایدارتر شود.

برای رسیدن به این نقطه، تیم پروژه X-57 بارها باتری ها را آزمایش کردند تا مطمئن شوند که می توانند با خیال راحت هواپیما را برای یک پرواز کامل آماده کنند. آنها همچنین قاب های سفارشی و سبک وزن را برای ایمن نگه داشتن باتری ها طراحی کردند.

هواپیمای تمام الکتریکی X-57 ماکسول ناسا قدرت زیادی دارد. پروژه X-57 اولین هواپیمای الکتریکی کاملاً آزمایشی آژانس و بخشی اولیه از کار ناسا برای توسعه راه حل های هوانوردی پایدار است. به جای سوخت هوانوردی، از باتری های تجاری، قابل شارژ و لیتیوم یونی برای انرژی مورد نیاز موتورهایش برای پرواز استفاده خواهد کرد. تیم پروژه X-57 بارها و بارها باتری ها را آزمایش کردند تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند به طور ایمن هواپیما را برای یک پرواز کامل تغذیه کنند و موارد سفارشی و سبک وزن را برای ایمن نگه داشتن باتری ها طراحی کردند.

قبل از آخرین آزمایش چرخش موتور، کنترل‌کننده‌های موتور کروزهواپیما تحت آزمایش‌های ارتعاشی تصادفی قرار گرفتند. آزمایش پذیرش ارتعاش تصادفی برای همه کنترل‌کننده‌های موتور کروز برای هواپیمای X-57 انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که همه سیستم‌ها در حالی که محیط ارتعاشی مورد انتظار در طول پرواز را تحمل می‌کنند، عملکردی دارند.

اداره ماموریت تحقیقاتی در یک پرواز شبیه سازی شده با استفاده از چهارده موتور الکتریکی بلند می شود و سپس دوازده موتور الکتریکی کوچک را خاموش می کند و پروانه ها را در حین پرواز تا می کند.

علاوه بر این، موتورهای کروز روی یک دینامومتر، یک تستر سرعت موتور الکتریکی قرارداده شدند تا مطمئن شوند که حداکثر دمای برنامه ریزی شده، توان، گشتاور، سرعت، ولتاژ و جریان در طول پرواز را اجرا می کنند. در ماه های آینده، پروژه X-57 مجموعه ای از پروازهای آزمایشی را آغاز خواهد کرد.

هدف اولیه پروژه X-57 این است که طراحی، فرآیند قابلیت پرواز و فناوری متمرکز بر پیشرانه الکتریکی هواپیما را با صنعت، سازمان‌های استاندارد و تنظیم‌کننده‌ها به اشتراک بگذارد تا از رویکردهای صدور گواهینامه برای پیشرانه تمام الکتریکی در بازارهای هواپیماهای برقی در حال ظهور مطلع شود.

هواپیمای الکتریکی X-57 Maxwell توسط ناسا Aeronautics ساخته شده است.

 

منبع: new atlas
مترجم: پریناز نصرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا